Mainos
Mainos

4 vinkkiä: Näin valmistuu terveellisempi lasagne

Maistuisiko vähäkalorisempi lasagne? Kokeile näitä vinkkejä!

Lasagne on suosittu ruokalaji, mutta sen juustoinen herkullisuus kostautuu helposti kilokaloreina. Muutamalla pienellä vaihdoksella saat kuitenkin karsittua kilokaloreita herkkuruoastasi säilyttäen silti sen maukkaan maun!

1. Vaihda täysjyvään

Vaihda käyttämäsi lasagnelevyt täysjyväisiin versioihin. Näin lisäät ruoan kuitupitoisuutta.

2. Lisää pinaattia

Lisää pakastepinaattia tuomaan lisää ravintoaineita ruokaasi sekä tekemään täytteestä runsaampaa vähillä kilokaloreilla.

3. Sieniä!

Korvaa osa lihasta viipaloiduilla sienillä. Sienissä on paljon vähemmän kilokaloreita ja rasvaa.

4. Vähärasvaista juustoa

Unohda täysrasvaiset juustot ja valitse vähärasvaisempi versio. Näinkin helposti pudotat lasagnen kilokalorimäärää sekä tyydyttyneen rasvan määrää.

KATSO MYÖS RESEPTIT:

Lähde: Eating Well

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme