Mainos
Mainos

5 aamupalasääntöä, joita ei kannata rikkoa

Painonpudotukseen on monta tapaa. Yksi parhaimmista on kiinnittää huomiota omiin aamurutiineihin.

Jos yrität pudottaa painoa, on tärkeää, että noudatat johdonmukaisesti seuraavia, tärkeitä aamusääntöjä.

1. Ainakin 8 grammaa kuitua

Yritä vältellä mahdollisuuksien mukaan ruokia, jotka johtavat aamupäivän romahdukseen. Keskity sen sijaan ruokiin, jotka täyttävät vatsasi. Aamupalan tulisi sisältää runsaasti ravintoaineita sisältäviä ruokia, jotka sulavat hitaasti ja pitävät sinut kylläisenä pitkin aamupäivää.

2. Syö aamiainen pian

Tutkimusten mukaan aamupalan syöminen käynnistää aineenvaihduntasi yön hiljaisuuden jälkeen. Jotta saisit kaiken irti elimistösi kyvystä polttaa rasvaa, syö aamiainen mahdollisimman pian heräämisestäsi – mieluiten tunnin sisällä. 

3. Syö enemmän proteiinia ja vähemmän sokeria

Sokeriset herkut vaikuttavat houkuttelevilta. Niissä on kuitenkin paljon kilokaloreita eivätkä ne tarjoa sinulle energiaa jaksaa pitkin päivää.  Syö mieluummin runsasproteiinisia ruokia, kuten kananmunia ja täysjyvää, jotta olosi olisi energinen ja kylläinen. Varmista myös, ettei aamupalasi sisällä juurikaan sokeria.

4. Kiinnitä huomiota annoskokoon

Aamiaisen tulisi olla runsas, jotta vatsasi täyttyisi. Liian suuri se ei kuitenkaan voi olla. Tähtää noin 350 kilokaloriin.

5. Syö aina aamiainen

Aterioiden väliin jättäminen on aina huono idea, jos haluat pudottaa painoa. Erityisesti aamupalan kohdalla tähän kannattaa kiinnittää huomiota. Kun syöt aamulla aamiaisen, poltat enemmän kaloreita pitkin päivää. Lisäksi olosi on kylläinen ja syöt vähemmän kilokaloreita myöhemmin päivällä.

Lähde: eblogfa

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme