Mainos
Mainos

5 tapaa syödä vähemmän – ilman nälkäkiukkua!

Vältä nälän aiheuttamat kiukun tunteet seuraavilla painonpudotusvinkeillä!

Joskus, kun yrittää syödä terveellisemmin ja vähentää ruokavalion sisältämiä kilokaloreita, saattaa tuntua siltä kuin jäisi paitsi kaikesta kivasta. Jos limun juonti tai työpaikan välipala-automaatti ovat pinttyneitä tapoja, niistä on vaikea päästä eroon samantien.

Jos kuitenkin haluat karistaa kilot ja todella nähdä tulokset, kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä lautaselleen laittaa. Sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, että luopuisit niin paljosta, että tuntisit todella jääväsi paitsi kaikesta herkullisesta ruoasta.

Noudata näitä vinkkejä, joiden avulla syöt hieman vähemmän joka aterialla, mutta tulet silti kylläiseksi!

1. Valitse valkoista

Jos ruoka on väriltään kirkasta, laita se valkoiselle lautaselle. Lautasen ja ruoan välinen kontrasti luo illuusion siitä, että edessäsi on enemmän ruokaa kuin todellisuudessa.

2. Pitkää ja kapeaa

Tutkimukset osoittavat, että saatat kaataa jopa 70 prosenttia enemmän juomaa matalaan ja leveään lasiin kuin pitkään ja kapeaan. Jos juot vettä, tämä ei tietenkään ole ongelma, mutta runsaskaloristen juomien kanssa kannattaa olla tarkkana.

3. Oikeankokoinen lautanen

Erään tutkimuksen mukaan tulet syöneeksi 22 prosenttia vähemmän kilokaloreita halkaisijaltaan 25 sentin kokoiselta lautaselta kuin sitä isommalta. Tämä kikka kannattaa ottaa jouluna käyttöön, jotta et tule ahmineeksi liikoja.

4. Käytä pienempiä ruokailuvälineitä

Pienemmillä, kevytrakenteisilla haarukoilla syöminen saa sinut kuvittelemaan, että ruoka maistuu makeammalta ja on täyttävämpää verrattuna painavampiin haarukoiden käyttöön.

5. Valitse samansävyinen pöytäliina lautasten kanssa

Kun kattaus on yksinkertainen, saatat syödä jopa 10 prosenttia vähemmän kuin muuten.

LUE MYÖS:

Lähde: Prevention

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme