Mainos
Mainos

5 vinkkiä: Varo näitä turvottavia ja sokerisia ruoka-ansoja

Tiedätkö, mitä syöt? Katso, mitä tomaattisäilykkeet, soijakastikkeet ja muut tutut valmisteet pitävät sisällään.

1. Soijakastike

Soijakastikkeessa on vähän kilokaloreita ja se sisältää myös B6-vitamiinia ja muita hyviä mineraaleja, mutta kyseisen tuotteen hyödyt eivät kuitenkaan päihitä sen haittoja. Soijakastikkeissa on nimittäin todella paljon natriumia, joka aiheuttaa runsaasti esimerkiksi turvotusta.

2. Cocktail-kirsikka

Teollisesti valmistetut maraschinokirsikoinakin tunnetut tuotteet sisältävät muun muassa väriaineita ja säilytykseen vaadittavia ainesosia.

3. Valmis tomaattikastike

Valmis tomaattikastikkeet ovat nopeita apukeinoja kokkaajille, mutta ne sisältävät kuitenkin todella paljon sokeria. Näitä kastikkeita kannattaakin välttää viimeiseen asti.

4. Virvoitusjuomat

– Yksi tölkillinen limpparia on kuin joisit tölkillisen vettä, jossa on kymmenen pientä sokeripussia, ravintoasiantuntija Bonnie Taub kertoo Fitness Magazine -lehdessä.

5. Korkea glykeeminen indeksi

Bageleilla on todella korkea glykeeminen indeksi, joka siis kuvaa kyseisen raaka-aineen hiilihydraattien imeytymisnopeutta. Tukkoisuus ja iho-ongelmat ovat yleisiä ihmisillä, jotka syövät paljon tuotteita, joissa on korkea glykeeminen indeksi. Muihin samaan ryhmään kuuluvia tuotteita on esimerkiksi peruna, keksit ja leipä.

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme