Mainos
Mainos

7 lihottavaa tapaa: Varo näitä kesällä!

Kesähelteillä vietetään paljon aikaa ulkosalla, mutta kaikista aktiviteeteista huolimatta kilot kertyvät kuin huomaamatta. Lue, mistä se voi johtua!

Oletko huomannut, että kesäisin vyötäröllesi kerääntyy salakavalasti ylimääräisiä kiloja? Olisiko vika seuraavissa asioissa?

1. On liian kuuma lähteä lenkille: Kuumuus ja kosteus ovat ahdistavia, joten et ehkä saa aikaiseksi nousta ylös ja lähteä lenkille ulkosalle. Mikset siis kokeilisi ilmastoituja kuntosaleja ja uimahalleja?

2. Kuumus saa sinut himoitsemaan huurteista: Olipa se sitten jääkylmä olut, limu tai margarita, kaikki nämä kesän suosikkijuomat ovat täynnä kilokaloreita – etenkin, jos niitä tulee nautittua useampia. Pidä tällaiset juomat siis minimissään ja juo jäävettä aina, kun olet läkähtymäisilläsi.

3. Taasko grillibileet? Jos sinut on kutsuttu joka viikonlopuksi grillijuhliin, on vaikea kieltäytyä kaikista herkullisista grilliruoista. Säästääksesi kilokaloreissa jätä olut, dippi, perunasalaatti ja rasvaisimmat grillattavat välistä. Sen sijaan keskity kasaamaan lautasellesi tuoreita tai paahdettuja vihanneksia ja nauti hampurilaisesi ilman juustoa ja sämpylöitä.

4. Jäätelöä! Jos et pysty vastustamaan jäätelökiusausta kesäkuumalla, valitse edes vähempikalorisia sorbetteja tai mehujäitä. Päivittäin nautitut tuutit kerryttävät kiloja nopeammin kuin arvaatkaan.

5. Ravintoloiden terassit kutsuvat: Ulkona syöminen kesäisessä tuulenvireessä on ihanaa ja romanttistakin, mutta jos jatkuvasti syöt ulkona, tulet syöneeksi huikean määrän kilokaloreita. Jotta kilokalorit pysyvät hallinnassa, syö ulkona korkeintaan kerran viikossa ja tee viikon muut, terveelliset ateriat kotikeittiössä.

6. Huvipuistot ja sirkukset kutsuvat: Hattaraa, hot dogeja, makkaraa ja ranskalaisia – jo pelkkä ajatuskin lihottaa. Tee sääntö, että syöt vain yhden herkun huvireissua kohden tai vielä parempi: jaa se jonkun kanssa!

7. Liika valoisuus: Pidemmät päivät tarkoittavat, ettei illalla tule ehkä käytyä nukkumaan ajoissa. Tämä tarkoittaa sitä, että iltaisin on vielä enemmän aikaa turhalle napostelulle. Sen sijaan, että napsisit suuhusi keksejä tai karkkeja, pidä jääkaapissa aina purkki rasvatonta, kreikkalaista jogurttia ja valmiiksi pilkottuja hedelmiä. Näin sinulla ei ole tekosyytä olla syömättä terveellisesti.

Lähde: Fitsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme