Mainos
Mainos

7 pahinta mokaa – älä tee näitä ravintolassa

Ulkona syömisen on tarkoitus olla iloinen kokemus. Jotta ravintolailta olisi mukava niin asiakkaalle kuin tarjoilijallekin, ota huomioon nämä kirjoittamattomat säännöt. 

The Daily Meal listasi virheet, joita ravintolassa ei koskaan kannata tehdä. 

Älä saavu ravintolaan juuri ennen sulkemisaikaa

Kyllä, ravintola on vielä auki, mutta mikäli ravintolan keittiö on sulkeutumassa 10 minuutin kuluttua, et voi olettaa saavasi nauttia vielä kolmen ruokalajin illallisen. Kysy siis heti saapuessasi, ehditkö vielä tilata ruokaa.

Älä istu pöytään ennen kuin se on siivottu

Toisinaan tarjoilijat eivät ole ehtineet siivota pöytää edellisten asiakkaiden jäljiltä. Älä ryntää tällaiseen pöytään, vaan anna tarjoilijan siistiä likaiset astiat pois ennen istuutumista. Näin tarjoilija mahtuu siivoamaan paremmin, ja sinä et joudu tuijottamaan likaisia astioita. Et saa palvelua yhtään sen nopeammin istumalla likaiseen pöytään.

Älä jätä likaisia nenäliinoja pöydälle

Niistetyt nenäliinat eivät kuulu ruokapöydälle. Niiden jättäminen on epäkohteliasta. Aina.

Älä lähetä annosta takaisin syötyäsi puolet

Jos ruoassasi on jotain vikaa, ilmoita siitä tarjoilijalle ja lähetä se heti takaisin keittiöön. Jos sen sijaan syöt puolet annoksestasi ja alat sitten valittaa, et voi olettaa saavasi uutta annosta ilman lisämaksua.

Älä vinkkaa olevasi valmis tilaamaan, vaikket ole

Jos et ole vielä valmis tilaamaan, sano se suoraan tarjoilijalle. Näin saat lisää aikaa miettiä rauhassa ja vältytte kiusalliselta tilanteelta, kun tarjoilija odottaa sinun lausuvan tilauksesi, mutta sinä arvot vielä viiden eri annoksen välillä.

Älä vihellä tarjoilijalle tai koske häneen

Älä yritä saada tarjoilijan huomiota viheltämällä hänelle tai huutamalla tarjoilijaa. Odota, että saat tarjoilijaan katsekontaktin, jolloin voit vinkata hänelle odottavasi palvelua. Älä koskaan koske tarjoilijaan.

Älä ole ilkeä tarjoilijalle

Jos pihvisi on ylikypsä, se ei ole tarjoilijan vika. Ilmoita virheestä kohteliaasti, ja tarjoilija hoitaa tilanteen kuntoon. Ystävällinen käytös puolin ja toisin pitää ravintolakokemuksesi positiivisena. 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme