Mainos
Mainos

Aimo annos proteiinia ja vitamiineja – tämä on täydellinen syksyinen aamupala

Mikäpä olisikaan sopivampi aamupala syksyisenä aamuna kuin omenoiden ja proteiinipitoisen jogurtin yhdistelmä?

Syksyllä omenat ovat parhaimmillaan, ja monella on niitä saatavilla myös omassa kotipihassa. Poimi raikas smoothieresepti, jonka avulla omenoita voi hyödyntää esimerkiksi aamupalalla!

Vitamiineja omenasta, proteiinia jogurtista

Omenat sopivat erityisen hyvin aamiaiselle terveellisyytensä ja vitamiinipitoisuutensa vuoksi. Omena sisältää monipuolisesti vitamiineja, hiven- ja kivennäisaineita sekä kuitua, mutta vain vähän energiaa – ja sopii siksi hyvin myös laihduttajalle.

Proteiinin roolia osana aamiaista korostetaan yleensä siksi, että se pitää nälkää loitolla. Jogurtin muodossa proteiinia tulee helposti nautittua esimerkiksi osana herkullista smoothieta.

Omenasmoothie

2 annosta

2,4 dl jogurttia
1–2 keskikokoista omenaa kuorittuna ja pilkottuna
n. 0,6 dl maitoa
1 rkl hunajaa
jääpaloja
pinnalle granolaa ja muutama omenakuutio

1. Hienonna omena tehosekoittimessa.

2. Lisää omenahakkeen joukkoon ensin jogurtti ja sitten loput reseptin ainesosat granolaa lukuunottamatta.

3. Lisää maitoa sen mukaan, kuinka juoksevaa haluat juomasta.

4. Kaada smoothie kahteen lasiin ja ripottele niiden pinnalle hieman granolaa ja muutama pieni omenakuutio.

5. Tarjoile heti!

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme