Mainos
Mainos

Aineenvaihdunnalle potkua – piristä ruokavaliotasi oikeilla aineksilla!

Piristä aineenvaihduntaasi lisäämällä lautasellesi oikeanlaisia ruoka-aineita.

Jos haluaa antaa vähän potkua aineenvaihdunnalleen, ei sen eteen tarvitse nähdä kovinkaan paljon vaivaa. Kokeile seuraavia ruoka-aineita, joiden avulla aineenvaihdunta vilkastuu ja rasva palaa!

Chili

Chilipippureiden sisältämä kapsaisiini on pitkään yhdistetty aineenvaihdunnan piristämiseen ja mielitekojen taltuttamiseen.

Täysjyvä

Täysjyvätuotteissa on paljon ravintokuitua ja kompleksisia hiilihydraatteja, jotka antavat puhtia aineenvaihdunnalle. Huolehdi vain siitä, että ostat oikeasti täysjyvää monijyvätuotteiden sijaan.

Kahvi

Kahvin sisältämä kofeiini stimuloi luonnollisesti keskushermostoa. Päivittäinen kuppi kahvia voi piristää aineenvaihduntaa 5–8 prosentilla, mikä voi kilokaloreissa olla jopa reilusti yli 100.

Etikka

Etikasta saat rutkasti terveyshyötyjä. Tutkimukset osoittavat, että etikan sisältämä happo antaa elimistölle signaalia siitä, että sen pitää alkaa hajottaa rasvaa. On erityisen tehokasta, jos nautit etikkaa sen jälkeen, kun olet syönyt jalostettuja hiilihydraatteja, sillä näin estät verensokeritasoja nousemasta liian nopeasti.

Mausteet

Mausteet ovat yksi helpoimmista tavoista pitää aineenvaihdunta vauhdissa. Esimerkiksi maustekurkuma ja kaneli nostavat kehon läpötilaa ja nopeuttavat näin rasvan palamista.

Sitrushedelmät

Sitrushedelmät pitävät tunnetusti ruoansulatuksen kunnossa. Niiden nauttiminen polttaa rasvaa ja pitää aineenvaihdunnan käynnissä. Seuraavan kerran, kun himoitset välipalaa, nappaa siis vaikkapa greippi tai appelsiini.

Katso myös Mitä tänään syötäisiin? Sitrushedelmät ruoanlaitossa:

(MTV LIFESTYLE)

Lähde: Fitsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme