Mainos
Mainos

Älä kypsennä sieniä näin – tuhoaa vitamiinit ja lisää rasvaa

Sienet, nuo metsien herkut, ovat juuri parhaimmillaan. Poimi tästä vinkit, niiden parhaaseen mahdolliseen hyödyntämiseen!

Sienet sisältävät runsaasti kuituja, proteiinia ja vitamiineja. Sillä, miten keltavahveronsa kokkaa ja tattinsa tuunaa, on kuitenkin vaikutusta siihen, miten ravintoaineet säilyvät.

Paistaminen vähentää sienten proteiinipitoisuutta

Paistetut tai keitetyt sienet kuuluvat monen sieni-intoilijan suosikkeihin. Harva tietää, että paistaminen kuitenkin vähentää merkittävästi sienten proteiinipitoisuutta ja lisää vähemmän yllättävästi sienistä saatavaa rasvaa. Keitettäessä sienet taas menettävät sisältämiään vitamiineja.

Mikäli haluaa parhaiten säilyttää sienten terveyshyödyt, ne tulisi grillata tai lämmittää mikrossa.

Onneksi sienten grillaus on yksi herkullisimmista tavoista valmistaa niistä maittavia herkkuja. Iloinen uutinen on myös, ettei pieni silaus öljyä ole sienille haitaksi. Itse asiassa se saattaa jopa varjella sienten antioksidantteja.

Lähde: PureWow

***


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme