Mainos
Mainos

Asiakas raivostui saamastaan kuitista – halventava sana maksoi Taco Bellin kassahenkilölle työpaikan

Asiakkaan raivoisa palaute sai pikaruokaketju Taco Bellin irtisanomaan välikohtaukseen liittyneen kassahenkilön.

Työsuhteen katkaisemiseen päättynyt tapahtumaketju sai alkunsa, kun opiskelija Young Lee vieraili eräänä päivänä philadelphialaisessa pikaruokaravintola Taco Bellissä. 

Nuori mies kertoo antaneensa kassalle oman ulkomaalaisperäisen nimensä sijaan helposti lausuttavan ”Steve”. Väärän nimen avulla mies aikoi säästää aikaa ja vaivaa sekä kassalta että itseltään.

Halventava sana nimen perässä

Kaikki sujui tavalliseen tapaan, kunnes Lee sai käsiinsä kuitin tilauksestaan. Mies raivostui välittömästi nähtyään, mitä kuittiin oli oikein tulostettu.

– Vuorovaikutuksemme oli hyvin tavallista ja ystävällistä siihen asti, kunnes näin nimeni kuitissa, Lee kertoo.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Kuittiin oli kirjoitettu miehen antaman Steve-nimen perään sana ”chink”, jota käytetään englannin kielessä halventavasti kiinalaista alkuperää olevista henkilöistä.

Henkilöstöä koulutetaan ongelmatilanteiden varalle

Lee kertoo vaatineensa kassahenkilöltä selitystä tekstille, mutta ei ollut lainkaan iloinen saamaansa vastaukseen. Kassan mukaan ravintolassa oli asiakkaana kolme Steve-nimistä henkilöä, ja hän tarvitsi jonkun sanan, jolla erottaisi tilaukset toisistaan.

– Se sai minut vielä järkyttyneemmäksi. Sen sijaan, että hän olisi pyytänyt anteeksi, hän puolusteli tapausta, Lee kertoo.

Välikohtaus ei päättynyt vielä tähän, vaan Lee hermostui toden teolla kuullessaan saman työntekijän puhuvan työkavereidensa kanssa. Työntekijä käytti Leen mukaan tätä samaa halventavaa nimitystä yhä uudelleen ja uudelleen.

Työntekijä sai potkut

Huutotaisteluksi mennyt tilanne johti lopulta siihen, että Taco Bell ilmoitti myöhemmin irtisanoneensa kyseisen henkilön yrityksen palveluksesta. 

– Emme siedä kyseistä käytöstä. Tämä työntekijä ei enää toimi brändin alaisuudessa, ja franchising-yrittäjä kouluttaa henkilöstöään varmistaakseen, ettei vastaavaa tapahdu uudelleen. Johto on tavoittanut ja pyytänyt asiakkaalta anteeksi, Taco Bellin antamassa vastauksessa pahoitellaan.

Lee toivoo, että hänen tapauksensa toimisi esimerkkinä muille ihmisille siitä, kuinka paljon pelkät sanat voivat satuttaa.

Lähde: Foxnews, CBS

***


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme