Mainos
Mainos

Asiantuntijat paljastavat: Näin laihdut nopeammin

Amerikkalaiset ravitsemusasiantuntijat sekä julkkisten suosimat personal trainerit paljastivat Health.comille omat laihdutusniksinsä.

1. Huijaa makunystyröitäsi

– Ihmisen makunystyrät mukautuvat tilanteeseen sopivaksi. Kun ne eivät voi olla rakastamiensa ruokien kanssa, ne oppivat sopeutumaan uusiin ruokiin. Tee siis lyhytaikainen sitoumus ja pyri syömään vain luonnonläheisiä tuotteita, joissa on vähän tai ei ollenkaan lisättyä suolaa, sokeria sekä tyydyttynyttä rasvaa. Kahden viikon kuluttua, makunystyräsi suorastaan himoitsevat näitä ruokia, vinkkaa tutkimusprofessori David Katz Yalen yliopistosta.

2. Herkuttele hieman päivittäin

– Syö pieni määrä tummaa suklaata päivittäin. Tämä tarkoittaa 100 kalorin palaa, joka on vähintään 70 prosenttista suklaata. Kun teet näin, tyydytät sekä päivittäisen makean että suolaisen ruoan himosi. Tämä tekee sinut tyytyväiseksi ja on pienempi todennäköisyys, että mässäilet muilla herkuilla, ruokavalioasiantuntija ja laihdutuskirjailija Cynthia Sass neuvoo.

3. Piilota suosikkiherkkusi

– Jos rakastat virvoitusjuomia tai himoitset sipsejä, piilota herkkuvarastosi todella epäkäytännölliseen paikkaan (tai älä osta herkkuja ollenkaan) kuten kellariin. Teen itse näin. Tämä estää niin sanottujen heräteherkkujen syömisen, koska joudut näkemään liikaa vaivaa herkkujen saamiseen, filosofian tohtori, Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think –kirjan kirjoittaja Brian Wansink ohjeistaa.

4. Syö omega-3 –rasvahappoja

– Totuttaudu siihen, että otat omega-3 -kapseleita kahdesti päivässä noin puoli tuntia ennen lounasta ja illallista. Vaihtoehtoisesti voit syödä myös lohta tai taimenta kolme kertaa viikossa sekä 6 saksanpähkinää ennen jokaista ateriaa. Tämä auttaa hillitsemään ruokahaluasi, ja vähemmän ruokaahan tarkoittaa pienempää vyötäröä, lääketieteen tohtori, laihdutuskirjailija Michael Roizen vinkkaa.

5. Juo vetesi jäillä

– Tilaa ravintolassa vetesi aina jäiden kera. Kylmän veden nauttiminen ruoan yhteydessä tekee sinut kylläiseksi nopeammin. Kylmä vesi myös polttaa enemmän enemmän kaloreita, kuin haalea, neuvoo muun muassa Heidi Klumin ja Liv Tylerin personal trainerina toiminut newyorkilainen ravitsemusasiantuntija David Kirsch

6. Syö kuten ranskalaisnainen

– Ranskalaiset naiset syövät monipuolisesti ruokaa, mutta pienempiä annoksia. Amerikassa taas syödään isoja annoksia vähemmillä raaka-aineilla. Rakenna siis lautasesi kuten ranskalaisnainen! Syö aamupalaksi täysjyväpaahtoleipää ja laita päälle hieman voita sekä hilloa. Tämän lisäksi syö yksi hedelmä ja juo kahvia tai teetä. Monipuolinen ja värikäs ateria huijaa silmäsi uskomaan, että syöt enemmän kuin todellisuudessa syöt, French Women Don’t Get Fat -kirjan kirjoittaja Mireille Guiliano opastaa.

7. Tehosta rasvanpolttoa

–Proteiinin syöminen 45 minuutin sisällä urheilusuorituksesta auttaa lihaksiasi palautumaan sekä rakentumaan. Tämän lisäksi proteiinit myös auttavat polttamaan enemmän rasvaa! Ota siis salille mukaan 100-200 kalorin proteiinivälipala, tai pidä töissä jemmassa jogurttia ja raejuustoa, vinkkaa muun muassa Cameron Diazin ja Christina Applegaten personal trainerina toiminut Teddy Bass

Lähde: Health.com

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme