Mainos
Mainos

Banaania parempia vaihtoehtoja: 7 treenaajan ehdotonta tehoruokaa

Lisää näitä herkkuja ruokavalioosi ja saat treenistäsi enemmän irti!

Banaania on hehkutettu urheilijan parhaaksi evääksi, sillä se sisältää muun muassa runsaasti lihaksia rakentavaa kaliumia.

Banaani ei suinkaan ole kaliumin ainoa ja paras lähde. Kaliumia saa runsaasti muun muassa maitotuotteista sekä perunasta. Varsinaisesta kaliuminpuutteesta kärsivät vain harvat ihmiset, sillä normaali ruokavalio riittää useimmiten takaamaan tarvittavan kaliumin saannin.

Yhdessä banaanissa kaliumia on noin 422 milligrammaa. Päivittäinen kaliumintarve aikuisella ihmisellä on noin 3000-5000 milligrammaa.

Näitä ruokia treenaajan kannattaa suosia banaanien lisäksi:

1. Peruna. Yhdessä perunassa on noin 751 milligrammaa kaliumia

2. Vihreät vihannekset. Esimerkiksi 2,5 desilitrassa keitettyä pinaattia on noin 839 milligrammaa kaliumia.

3. Pavut. Valkoisissa pavuissa kaliumia on jopa 1189 milligrammaa per 2,5 desilitraa

4. Taatelit. Yhdessä taatelissa on jopa 167 milligrammaa kaliumia.

5. Jogurtti. Purkillinen rasvatonta jogurttia voi kätkä sisäänsä yli 500 milligrammaa kaliumia

6. Avokado. Yhdessä avokadossa on tuplasti enemmän kaliumia kuin banaanissa. Siis noin 975 milligrammaa

7. Tomaattikastike. Purkillinen tomaattikastiketta sisältää yli 800 milligrammaa kaliumia

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme