Mainos
Mainos

Coca-Cola raivostui mainoskampanjasta: "Vastuutonta roskaa"

Coca-Cola Companyn edustajat eivät ole tyytyväisiä Yhdysvaltain kuluttajansuojajärjestö CSPI:n tuoreeseen mainoskampanjaan, jossa hyökätään virvoitusjuomateollisuutta vastaan.

Kampanjavideon tarkoituksena on informoida kansalaisia virvoitusjuomien aiheuttamista terveyshaitoista. Videolla Coca-Colan maskotteinta tunnetut jääkarhut juovat kolajuomia ja kärsivät erilaisista terveysongelmista aina diabeteksesta erektiohäiriöihin.

Coca-Colan edustajat kommentoivat tiistaina julkaistua kampanjavideota USA Today -lehdelle. Yhtiön mukaan video on täyttä roskaa ja esittää vääriä tilastotietoja.

– Tämä on vastuutonta ja huomiohakuista, eikä auta ketään ymmärtämään mitään tuotteiden energiatasoista. Video myös vääristää tosiasioita, samaan aikaan kun me ja alamme kumppanit yritämme keksiä hallituksen ja kansalaisten kanssa oikeita ratkaisuja ongelmiin, Coca-Colan edustaja Susan Stribling kommentoi.

Amerikkalaisen virvoitusjuomaliiton edustaja Karen Hanretty on samoilla linjoilla Coca-Colan kanssa.

– CSPI on parempi tekemään videoita kuin laskemaan matemaattisia yhtälöitä. Ihmiset ovat vuosikymmenen ajan saaneet yhä vähemmän kaloreita virvoitusjuomista. Miten virvioitusjuomat voivat siis olla syy kasvavaan ylipaino-ongelmaan?

Pepsi Company on kieltäytynyt kommentoimasta kampanjaa millään lailla.

Lähde: Usa Today

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme