Mainos
Mainos

Coca-Colan uusi markkinointikikka: "Aspartaami on hyväksi"

Maailman suurin virvoitusjuomayhtiö Coca-Cola Company yrittää kasvattaa myyntiään puolustamalla kiisteltyä makeutustainetta aspartaamia.

Coca-Cola Companyn tuorein markkinointikikka heikkenevillä virvoitusjuomamarkkinoilla näyttäisi olevan aspartaami-makeutusaineen maineen puhdistus. Coca-Cola aikoo julkaista Yhdysvalloissa uusia mainoksia, joissa ei ainoastaan korosteta aspartaamin turvallisuutta, vaan väitetään light-juomien auttavan myös painonhallinnassa. Amerikkalaismedioiden mukaan Coca-Colan kampanja on vastine kriitikoille, jotka ovat syyttäneet virvoitusjuomia kasvavasta ylipainoepidemiasta.

Virvoitusjuomien myynti on lähtenyt Yhdysvalloissa historiallisesti laskuun ja asiantuntijat epäilevät tämän johtuvan muun muassa aspartaamitutkimuksista. Vaikka monet tutkimukset ovatkin puhuneet makeutustaineen turvallisuuden puolesta, kuluttajat ovat entistä varovaisempia keinotekoisten makeuttajien kanssa. Nähtäväksi jää, miten virvoitusjuomayhtiön tuore markkinointikikka puree kuluttajiin.

(MTV3)

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot