Mainos
Mainos

Eija hämmentyi K-Citymarketin kassalla: ”Kerta se on ensimmäinenkin, kun saan lihalle takuun ja vielä kuitin siitä”

Viime viikolla suomalaisnainen hämmästyi todenteolla saadessaan ruokaostoksista käteensä takuukuitin, joka ei suinkaan koskenut käyttötavaraa, vaan ulkofileen palaa. 

Videolla lihanleikkaaja näyttää, kuinka porsas paloitellaan myyntikuntoon. 

Myyrmäen K-Citymarketissa ruokaostoksilla ollut Eija Sandén ei ollut uskoa silmiään saadessaan kassalla käteensä takuukuitin, joka koski naisen ostamaa 1,5 kilon naudan ulkofilettä. 

– Kerta se on ensimmäinenkin, kun saan lihalle takuun ja vielä kuitin siitä, Eija Sandén ihmetteli Facebookissa. 

– Olin aika hämmentynyt, kun kassalla maksaessani kassahenkilö sanoi, että tässä olisi vielä takuukuitti. Ihmettelin, että mistä ihmeestä saan takuukuitin, koska ostin vain elintarvikkeita, johon kassahenkilö sanoi, että takuu koskee tuota ostamaanne lihaa, Sandén kertoo tapahtuneesta Makuja.fi:lle.

"Elintarvikkeille ei pääsääntöisesti myönnetä erillisiä takuita"

Keskon mukaan kyseessä ei kuitenkaan ole vakiintunut käytäntö, vaan ulkofileelle myönnetty takuu johtui järjestelmävirheestä, joka korjattiin välittömästi heti, kun virhe huomattiin. Virhe koski vain kyseistä tuotetta ja K-Citymarket Myyrmäkeä.

– K-Citymarketeilla takuutuotteita löytyy ainoastaan käyttötavaroista, elintarvikkeille ei pääsääntöisesti myönnetä erillisiä takuita. Toki selvitämme aina tilanteen, mikäli elintarvikkeessa havaitaan virhe, K-ryhmän viestinnästä kerrotaan. 

Poikkeuksena tästä ovat Pirkka-tuotteet, joiden laatua valvoo Keskon tuotetutkimus. Laadunvalvonnan lisäksi tuotteille on myönnetty tyytyväisyystakuu, ja asiakas voi palauttaa ostamansa Pirkka-tuotteen kassakuittua vastaan, jos ei ole siihen tyytyväinen.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme