Mainos
Mainos

Eikö rehkiminen kiinnosta? Testaa laiskurin ruokavinkit painonpudotukseen

Painonpudotus vaatii hikeä ja kuria, mutta vaikka et ravaisikaan juoksumatolla tunti toisensa perään, voit onnistua pudottamaan vaa'an lukemia. Lue miten!

Jos liikunta ei ole intohimosi, mutta mielisit pudottaa painoa, täytyy sinun kiinnittää entistä tarkempaa huomiota ruokavalioosi. Testaa nämä Popsugar-sivuston vinkit, kun haluat painon putoavan melkein huomaamatta!

1. Aloita aina ateria vesilasillisella. Pysyt nesteytettynä ja olosi on välittömästi kylläisempi. Tämä estää ylensyömistä.

2. Tee pari helppoa vaihdosta aterioilla. Vaihda majoneesikastike salaatin päältä vinaigretteen ja säästät heti jopa 80 kilokaloria. Syö myös tuoreita hedelmiä kuivattujen sijaan.

3. Syö pala tummaa suklaata jälkiruoaksi. Sen sijaan, että valitsisit taukohuoneen keksit, tukahduta makeanhimo palasella tummaa suklaata. Se ei tunnu ehkä sammuttavan makeannälkää parilla ensimmäisellä kerralla, mutta pikkuhiljaa pääset eroon sokerinhimostasi. Silloin olet iloinen siitä, että olet matkan varrella säästänyt kilokaloreissa.

4. Annostele kohtuudella. Jos haluat pudottaa painoa, on tärkeää, että syöt aina oikeankokoisia annoksia. Mittaa välipalat etukäteen sen sijaan, että napsisit pähkinöitä suoraan pussista. Käytä myös pienempiä lautasia ja laita ylijääneet ruoat heti syrjään, jotta santsaaminen ei houkuttelisi.

5. Älä juo kilokaloreita. Tämä on yleinen syy siihen, mikseivät tulokset näy. Limut, mehut ja alkoholi sisältävät tyhjiä kilokaloreita, joista voi hetkessä kertyä hurjiakin määriä. Juo mieluiten vettä, jota voit maustaa vaikkapa kurkulla, sitruunalla tai mintulla.

6. Älä ole liian pitkään nälkäisenä. Pikkunälkä tekee vain hyvää, mutta itsensä näännyttäminen koko päivän siksi, että illalla voisi mässäillä, on sekä epäterveellistä että todellista painonhallinnan sabotaasia. Syö hyvin ajoitettuja aterioita ja välipaloja välttääksesi matalan verensokerin, joka aiheuttaa romahduksen ja herkkuhimon.

7. Napostele runsasproteiinisia, kuitupitoisia ruokia. Kun on välipalan aika, valitse oikeanlaista naposteltavaa. 

8. Syö kevyt päivällinen aikaisin. Yritä pitää päivällisen kilokalorit neljänneksessä koko päivän kilokalorimäärästä, ja syö 2–3 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Jos syöt liian myöhään, saattaa se aiheuttaa harmia ruoansulatuksellesi ja pilata yöunesi. Silloin on myös vaikeampi pitää kiinni terveellisistä rutiineista.

Välipalalla on väliä! Katso video:

Katsomo-video ei ole saatavilla

Lähde: Popsugar

Haluatko pudottaa painoasi pysyvästi? Tule mukaan Keventäjiin!

Makuja.fi – tykkää meistä Facebookissa ja seuraa Instagramissa!

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme