Mainos
Mainos

Eroon iltanapostelusta! 3 vinkkiä laihduttajalle

Laihduttaja törmää monenlaisiin haasteisiin päivänsä aikana. Lue, mitä voit iltaisin tehdä pitääksesi painosi kurissa.

Kun yrität pudottaa painoa, se voi joskus tuntua loppumattomalta kiusauksien voittamiselta. Kiusaukset eivät lopu siihenkään, kun pääset kotiin ja sohvalla vietetyt illat voivat jopa pilata terveitä valintoja täynnä olleen päivän. Lue, mitä voit tehdä iltaisin estääksesi kilojen kertymisen.

1. Lopeta syöminen päivällisen jälkeen: Päämäärätön napostelu on liiankin helppoa, joten kiinnitä huomiota siihen, miksi hamuilet keittiön kaappeja. Jos teet niin vain tavan vuoksi tai siksi, että olet kyllästynyt, kokeile pysytellä pois keittiöstä ja houkutusten läheltä tai kokeile juoda piparminttuteetä napostelun sijaan. Eräässä vuoden 2011 tutkimuksessa huomattiin, että piparminttuöljyä nuuhkineet ihmiset laihtuivat enemmän kuin ihmiset, jotka näin eivät tehneet. Piparminttu ehkäisee nälkää ja hillitsee mielitekoja.

Muista, että kun ymmärrät, miksi himoitset ruokaa, pystyt helpommin välttelemään ylensyömistä.

2. Valitse viisaasti: Aikainen päivällinen voi tarkoittaa sitä, että sinulla onkin sudennälkä illalla. Jos asia on näin, ei ole mitään pahaa siinä, että syöt vielä jotain terveellistä ennen nukkumaanmenoa. Muista vain se, että iltapala kannattaa pitää kevyenä. Älä syö mitään sellaista, joka voi häiritä uniasi tai kumota päivän aikana tekemäsi terveelliset valinnat.

3. Tähtää hyvin nukuttuun yöhön: Kun saat unenpäästä kiinni ja saat nukuttua täydet yöunet, voit aloittaa seuraavan päivänkin terveellisten valintojen parissa. Energiaa riittää silloin liikuntaankin. Tutkimukset ovat osoittaneet, että huonosti ja liian vähän nukkuneet ihmiset syövät päivän aikana enemmän kuin hyvin nukkuneet. Kokeile jotain rauhoittavaa iltarutiinia, kuten kupposellista yrttiteetä.

Lähde: Fitsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme