Mainos
Mainos

Eroon turvotuksesta? Kokeile näitä ruokia!

Turvonnut vatsa tekee olon epämukavaksi ja vaivaantuneeksi, mutta mitä jos turvotuksesta pääsisi eroon syömällä?

Turvotus kielii siitä, ettei ruokavaliossa ole kaikki kunnossa. Tällöin kannattaa lisätä oikeita ravintoaineita aterioille ja vältellä sellaisia ruokia, joiden huomaa lisäävän turvotusta.

Kokeile sen sijaan näitä ruokia ja juomia:

Pähkinät ja marjat: Kaliumpitoiset pähkinät ja kuitupituiset marjat ovat kätevä, terveellinen ja nälän tyydyttävä välipala. Kokeile lisätä pari kourallista näitä herkkuja aamupuuroon tai nauti välipalana. Pähkinät ja marjat sopivat hyvin myös kevyeksi iltapalaksi.

Fenkolinsiemenet: Fenkolin tiedetään rauhoittavan levotonta tai turvonnutta vatsaa. Fenkolin hieman lakritsia muistuttava maku sopii syötäväksi esimerkiksi merenelävien kanssa, smoothieiden joukossa tai salaattien joukossa. 

Kuuma vesi ja sitruuna: Aamujuomaksi sopii sitruunalla maustettu kupillinen kuumaa vettä. Kuuma sitruunavesi antaa sysäyksen ruoansulatukselle. Jos pelkkä sitruunavesi ei maultaan houkuttele, kokeile vihreää teetä ja sitruunaa.

Vettä, vettä ja vettä: Vesi auttaa huuhtelemaan myrkkyjä ja suolaa elimistöstä, joten juo vettä jatkuvasti pitkin päivää. Hyvä idea on pitää vesipulloa koko ajan lähellä ja siemailla siitä tasaisin väliajoin.

Kvinoa: Kvinoan lukuisiin ravintoaineisiin kuuluvat esimerkiksi kuitu ja kalium, jotka molemmat ovat tärkeitä, jos haluat päästä eroon turvotuksesta.

Selleri: Selleriä on käytetty ruoansulatuksen apuna jo kauan. Sen kemikaalien tiedetään vähentävän nesteen kerääntymistä elimistöön. Kannattaa kokeilla myös esimerkiksi kurkkua ja persiljaa.

Lähteet:  FitnessGlamour

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme