Mainos
Mainos

Etkö saa unta? Yllättävästä juomasta apua

Jos uni ei millään tunnu tulevan silmään, kokeile lääkkeeksi luonnollisen herkullista kirsikkamehua.

Pieni ryyppy viskiä tai brandya voi toimia joillekin unihiekkana, mutta jos haluat nauttia terveellisemmän vaihtoehdon, juo lasillinen kirsikkamehua ennen nukkumaanmenoa. Tutkimusten mukaan nukahtaminen helpottuu huomattavasti rauhoittavan kirsikkamehun avulla.

Kirsikkamehu lisää elimistön luonnollisen unihormonin melatoniinin tuotantoa ja melatoniini puolestaan parantaa unen laatua. Kansainvälisen tutkijaryhmän tutkimuksissa selvisi, että kirsikkamehun juominen nopeutti nukahtamista jopa 17 minuutilla. Ole kuitenkin tarkkana, millaista kirsikkamehua valitset, sillä monet kaupan versiot sisältävät runsaasti sokeria.

Lähde: Fitsugar

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme