Mainos
Mainos

Festivaaleilla myynnissä ollut ihmetuote paljastui huijaukseksi – ihmiset maksoivat maltaita laihduttavasta nakkivedestä

Nakkien kypsentämiseen käytetyn veden kaupittelu terveystuotteena paljastui tempaukseksi, jonka tarkoituksena oli saada ihmiset suhtautumaan kriittisemmin markkinoilla oleviin ”ihmetuotteisiin”. Valitettavasti kaikki eivät ymmärtäneet paljon lupaavan veden todellista tarkoitusperää.

Katso videolta, miltä näyttää kuplaveden matka tehtaalta pulloon.

Kanadassa vastikään pidetyillä Car Free Day -festivaaleilla myynnissä ollut tuote saattoi saada ihmiset hieraisemaan silmiään kerran jos toisenkin. Festivaaleilla kaupiteltiin nimittäin 38 dollarin, eli noin 32 euron hintaan suodattamatonta hot dog -nakkien kypsentämiseen käytettyä vettä. Mainoslauseet väittivät veden laihduttavan, tehostavan aivojen toimintaa, lisäävän elinvoimaisuutta ja nuorentavan.

Veden ominaisuudet kuulostavat liian hyvältä ollakseen totta – ja sitä ne pääasiassa olivatkin. 

Perättömiin väitteisiin perustuva tuote teki hyvin kauppansa

Vesi oli performanssitaiteilija Douglas Bevansin keino saada ihmiset suhtautumaan kriittisemmin markkinoilla oleviin tuotteisiin ja perehtymään tarkemmin luvattuihin terveysväittämiin.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Vaikka osa ihmisistä tajusikin tuotteen todellisen tarkoitusperän, Bevansin mukaan lukuisat ihmiset olivat hyvin kiinnostuneita kyseisestä tuotteesta.

Tieteellisten todisteiden puuttuminen ja kallis hinta eivät estäneet ihmisiä ostamasta nakkivettä, jota myytiin festivaalien aikana peräti 60 litraa. Tämä kertoo hyvin paljon siitä, kuinka helposti perättömiin väitteisiin perustuvia tuotteita on mahdollista myydä hyväuskoisille asiakkaille.

Lähteet: GlobalNews, Independent 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme