Mainos
Mainos

Haluatko kuluttaa enemmän kaloreita? Lisää nämä ruoat ruokavalioosi

Painonpudottaminen on hankalaa, mutta onneksi voit helpottaa sitä lisäämällä 10 raaka-ainetta ruokavalioosi.

Nappaa seuraavalla kerralla kaupasta mukaasi nämä raaka-aineet ja kehosi kiittää takuulla.

Greippi

Greippi alentaa kolesterolia ja nopeuttaa aineenvaihduntaa. Greippi on myös hyvä ruuansulatusta edistävien hedelmähappojen lähde.

Selleri

Selleri laihduttaa muun muassa nopeuttamalla ruoansulatusta ja poistamalla kehosta nesteitä. Se myös hillitsee nälkää.

Täysjyvä

Täysjyväviljan etuihin kuuluvat muun muassa hitaasti sulavat hiilihydraatit, jotka pitävät näläntunteen poissa pitkään. Tällöin myöskään verensokeri ei pääse heittelemään liikaa. Täysjyvätuotteissa on myös paljon tärkeitä ravintoaineita kuten B-vitamiineja, E-vitamiinia, rautaa, magnesiumia ja kuituja.  Lue lisää: Omaksu terveellisempi elämäntyyli – suorita nämä vaihdokset ruokavaliossasi!

Vihreä tee

Vihreä tee yhdistetään usein laihduttamiseen. Tee ehkäisee näläntunnetta ja kiihdyttää myös aineenvaihduntaa. Tee ei myöskään sisällä juurikaan kaloreita, jos siihen ei itse lisää esimerkiksi hunajaa tai sokereita.

Kala

Kala sisältää runsaasti omega-3-rasvahappoja, jotka taas alentavat kolesterolia ja vähentävät riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin. Ne myös parantavat muistia ja auttavat masennusta vastaan. Tämä erinomainen ystävä polttaa myös tehokkaasti sokeria ja rasvaa.

Kahvi

Kahvi antaa ihmisille virtaa ja kuluttaakin tehokkaasti kaloreita. Kahvi tulisi kuitenkin juoda ilman maitoa, kermaa tai sokeria, jotta se todella hyödyttäisi laihdutuksen suhteen. Korvaa maito ja sokeri esimerkiksi pelkällä kanelilla.

Avokado

Avokadon sisältämä kuitu hidastaa rasvojen ja hiilihydraattien imeytymistä ja edistää niiden poistumista elimistöstä. Se myös säätelee erinomaisesti sokeriarvoja.  Lue myös: Valmista makoisa avokadoa ja hunajaa hyödyntävä smoothie

Mausteiset ruoat

Tuliset mausteet pistävät aineenvaihduntaan vauhtia. Lisää annoksiisi esimerkiksi chiliä tai mustapippuria ja kilot ryhtyvät karisemaan.

Chia-siemenet

Chia-siemenistä saa runsaasti kuituja, se alentaa kolesterolia ja pitää nälän loitolla. Hyödynnä siis näitä siemeniä ruokavaliossasi ja vatsa kiittää.

Parapähkinä

Parapähkinät sisältävät runsaasti proteiinia, magnesiumia, niasiinia, kuitua, E-vitamiinia sekä erittäin paljon seleeniä. Syö näitä pähkinöitä ja sinun ei tarvitse haaveilla enää suklaapatukoiden perään.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme