Mainos
Mainos

Haluatko vatsalihakset näkyviin? Näistä ruoista on apua

Useimmat meistä haaveilevat hoikasta vartalosta ja näyttävistä vatsalihaksista. Onneksi apua saa muualtakin kuin vain salilta.

Kilojen kariseminen ei aina tunnu olevan kovinkaan helppoa. Onneksi muutamien ruokien avulla voit heittää hyvästit ylimääräisille kilokaloreille.

Manteli

Mantelit sisältävät runsaasti proteiineja, kuituja sekä E-vitamiinia ja hyödyllisiä antioksidantteja. Yksi tärkeimmistä mantelin sisältämistä ainesosista on kuitenkin magnesium, sillä jokainen tekemämme liike tarvitsee sitä. Magnesium nimittäin vaikuttaa lihasten ja hermoston normaaliin toimintaan. Manteli myös estää rasvan imeytymistä kehoon harvinaisen tehokkaasti. Nautiskele siis manteleista päivittäin ja jaksat aktiivisesti touhuta päivästä toiseen ilman epäterveellisiä välipaloja.

Kananmuna

Sylvester Stallonen näyttelemä ja hyvinkin legendaariseksi noussut hahmo Rocky Balboa aloitti aamunsa juomalla muutaman raa’an kananmunan. Ei hän aivan syyttä päätynyt kamppalemaan nyrkkeilyn maailmanmestaruudesta tässä fiktiivisessä elokuvassa. Jokainen, joka haluaa saada näyttävät vatsalihakset, kannattaa syödä ajoittain myös kananmunia. Ne sisältävät runsaasti proteiineja ja pitävät nälän loitolla hyvinkin kauan. Kananmunan syömisen haittavaikutuksista kolesteroliin ollaan montaa mieltä. Toiset tutkijat nimittäin kertovat, että mitään haittavaikutuksia ei ole ja toiset taas toivovat, että kananmunia syötäisiin viikon sisällä enimmillään kaksi.

Soijapapu

Soijapapu on ravintosisällöltään äärimmäisen monipuolinen. Se sisältää nimittäin enemmän proteiineja kuin mikään muu papu. Tämän lisäksi soijapapu sisältää kuituja, kaliumia, kalsiumia, rautaa, sinkkiä ja K-,B- ja E-vitamiineja. Soijaproteiini sisältää myös ihmiselle kaikkia välttämättömiä aminohappoja. Journal of the American College of Nutrition -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa huomattiin soijamaidon positiivinen vaikutus painonpudotukselle. Tutkimuksessa nimittäin ylipainoiset, jotka söivät soijamaitoa sisältäviä ruokia, laihtuivat enemmän kuin tavallista maitoa ruokavaliossaan käyttävät tutkimuskohteet. Vatsalihakset saavat enemmän näkyvyyttä kuin ylimääräiset kilot karisevat vyötäröltäsi.

Omena

Omena sisältää paljon kuituja ja se sisältää paljon myös vettä. Näiden kahden asian ansiosta nälkä pysyy omenan syömisen jälkeen melko kauan loitolla. Omenan syöminen laihduttaa ja alentaa samalla myös kolesterolia.

Marjat

Marjat sisältävät runsaasti kuituja ja paljon muitakin hyödyllisiä terveysvaikutuksia. Syömällä tarpeeksi kuituja pysyy aineenvaihdunta aktiivisesti käynnissä. Hyvä aineenvaihdunta takaa samalla myös sen, että kilot karisevat.

Vihreät vihannekset

Esimerkiksi pinaatti, parsakaali, rucola ja lehtikaali sisältävät paljon kuituja, mutta vain vähän kaloreita. Niissä on myös paljon kalsiumia, joka auttaa lihashuollossa. Kalsium edistää lihasten toimintaa sekä aineenvaihduntaa.

Jogurtti

Jogurtin sisältämät luonnolliset probiootit edistävät ruoansulatusta ja vähentää samalla turvotusta. Jogurtissa on myös runsaasti proteiinia, joka pitää sinut kylläisenä. International Journal of Obesity -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa kerrottiin, että jogurttia syömällä voi edistää etenkin vyötärön seudun hoikistumista. Tämä onkin erittäin hyvä, jos haluaa erityisesti näkyvyyttä omille vatsalihaksilleen.

Kala

Kala sisältää runsaasti omega-3-rasvahappoja, jotka edistävät rasvanpolttoa tehostamalla aineenvaihduntaa. Omega-3-rasvahappoja saa myös esimerkiksi saksanpähkinöistä. 

Kvinoa

Kvinoa on laihduttajan hyvä ystävä, sillä se sisältää enemmän proteiinia kuin esimerkiksi riisi tai muut viljat. Se sisältää paljon myös rautaa, fosforia ja magnesiumia.

Makuja-sivuston Facebook-fanina luet ensimmäisenä keittiömaailman kuumimmat uutiset, saat ruokablogaajien sekä huippukokkien reseptit ja voit osallistua herkullisiin kilpailuihin! 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme