Mainos
Mainos

Hampurilaisia ja pirtelöä – naisurheilija ahmii päivässä 9000 kilokaloria

Läheskään kaikki urheilijat eivät syö päivittäin pelkästään terveellisiksi miellettyjä ruokia.

Urheilijoiden ruokavalio ei suinkaan koostu pelkästään terveellisistä salaateista, munakkaista ja täysjyvästä. Monet urheilulajit vaativat tiukalla treenikaudella rutkasti energiaa ja kunnon ruokatankkausta, jotta lihasten kasvu saadaan maksimoitua.

Paikasta Yhdysvaltojen kelkkailujoukkueessa tulevissa talviolympialaisissa kisaava Lolo Jones on hyvä esimerkki urheilijasta, jonka ei tarvitse tyytyä salaatinlehtiin lautasellaan. Jones yrittää parhaillaan kasvattaa lihasmassaansa, jotta pystyy paremmin työntämään lähes 200 kiloista kelkkaa ja näin ollen siivittää tiensä olympiajoukkueeseen. Lihasmassaa kasvattaakseen Jones syö päivittäin yli 9000 kilokaloria. Se on yli nelinkertainen määrä normaalin naisen päivittäiseen ruokavalioon verrattuna.

Jonesin päivittäiseen ruokavalioon kuuluu muun muassa kaksi 1365 kilokalorin pirtelöä sekä tuplajuusto-pekonihampurilaisia McDonald'sissa. Jones oli aiemmin aitajuoksija, jolloin hänen painonsa oli 60 kilon luokkaa. Nyt massaa on tullut lisää kymmenisen kiloa, mutta Jones on edelleen kiinteässä kunnossa rankan treenaamisen ansiosta.

Jonesin ruokavalio kalpenee kuitenkin esimerkiksi sumopainijoiden rinnalla, jotka ahmivat päivittäin yli 20 000 kilokalorin edestä ruokaa.

(MTV3)

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot