Mainos
Mainos

Helpottaa krapulaa ja auttaa painonhallinnassa – tästä raaka-aineesta on moneksi

Jos pureskelet merilevää vain lempisushiravintolassasi, kannattaa vielä harkita. Merilevä saattaa tarjota uskomattomia terveyshyötyjä useammin syötynä.

Merilevä on ravintorikas raaka-aine, jota kannattaa laittaa lautaselle muutenkin kuin kuukausittaisen sushi-aterian yhteydessä. Vähäkalorisella merilevällä on nimittäin monia terveyshyötyjä, mutta onpa siitä apua myös painonpudotuksessa. 

Merilevä voi estää rasvan imeytymistä: Newcastlen yliopiston tutkijat huomasivat, että kelp-merilevän algiini saattaa estää rasvan imeytymista elimistöön jopa 75 prosentilla.

Merilevä tukee terveellistä ruoansulatusta: Merilevä on myös täynnä ravintokuitua, joka auttaa vahvistamaan suolistoa ja hidastaa ruoansulatusta. Näin olo tuntuu kylläiseltä pitkään ruokailun jälkeen.

Merilevä auttaa kukistamaan krapulan: Sekä kelp, spirulina että wakame ovat täynnä magnesiumia, josta elimistöllä on vaje rankan ryyppyillan jälkeen. Nauti krapulaan siis vaikkapa merileväsalaattia ja toivut nopeammin.

Merilevä tasapainottaa hormoneja: Merilevässä on paljon jodia, joka on tärkeä kivennäisaine kilpirauhasen toimintaa ajatellen. Kilpirauhanen on vastuussa mielialaa, painoa, energiaa ja aineenvaihduntaa säätelevien hormonien tasoista, joten se kannattaa pitää tyytyväisenä. 

Lähde: Popsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme