Mainos
Mainos

Helppo ja terveellinen välipala – yhdistä kaksi yllättävää raaka-ainetta

Monesti esimerkiksi pitkää päivää varteen mukaan päivän rientoihin tulee tehtyä voileipiä, sillä niiden tilalle on vaikea keksi terveellisempiä vaihtoehtoja. 

Jos tarkoitus on syödä terveellisesti, on sopivien, mukana kulkevien eväiden suunnitteleminen välillä haastavaa. Poimi helppo ja terveellinen välipalavinkki!

Kelmuun pakattu puolikas avokado ajaa näppärästi saman roolin kuin leivät – ja sisältää pelkästään terveellisiä raaka-aineita. Entistä terveellisemmän mukana kulkevasta avokadosta tekevät auringonkukansiemenet, jotka kannattaa lusikoida avokadon kiven paikalle.

Paljon terveyshyötyjä

Nutrition Journal -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan jo puolikas avokado lounaalla auttaa pitämään olon erityisen pitkään kylläisenä. Kun olo on kylläinen, sortuu epätodennäköisemmin myös napostelemaan.

Auringonkukansiemenet sisältävät runsaasti muun muassa seleeniä, joka toimii antioksidanttina. Antioksidantit estävät ja korjaavat vapaiden radikaalien aiheuttamaa vahinkoa. 

Avokado siemenillä

1 avokado
1 rkl auringonkukansiemeniä

Leikkaa avokado puoliksi. Poista kivi toisesta puolesta. Jätä seuraavaa välipalaa varten toiseen puolikkaaseen kivi, sillä se estää avokadoa tummumasta.

Laita kivettömään puolikkaaseen kiven paikalle ruokalusikallinen auringonkukansiemeniä.

Pakkaa kelmuun ja syö lusikalla – et tarvitse lainkaan lautasta tämän välipalan syömiseen.

Lähteet: Popsugar, Nutrition journal

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme