Mainos
Mainos

Helppo lounasvinkki: Valmista proteiinipitoista jauhelihaherkkua

Hanna Sumarin reseptillä kikherneet ja jauheliha muuntuvat herkulliseksi lounaaksi, joka sisältää paljon proteiinia.

Vastikaan ensimmäisen keittokirjansa Pienet suuret reseptit julkaissut TV-toimittaja ja juontaja Hanna Sumari kertoi 28.1.2015 Huomenta Suomessa vinkkinsä siihen, kuinka proteiinipitoinen lounas valmistuu kotona helposti.

Kikherneitä ja jauhelihaa

Sumari neuvoo yhdistämään rohkeasti kikherneistä valmistetun tahnan, hummuksen, jauhelihan kanssa. Yhdistelmää voi syödä samaan tapaan kuin poronkäristystä: hummukseen painetaan jauhelihalle sopiva kolo.

–  Hummushan tehdään kikherneistä, joissa on paljon proteiinia ja hiilihydraatteja – ne ovat tosi terveellisiä, Sumari vinkkaa.

Niin ikään proteiinipitoisen jauhelihan Sumari paistaa lounasherkkua varten perinteiseen tyyliin, mutta rohkaisee kokeilemaan tuttujen raaka-aineidenkin maustamisessa jotain uutta.

– Paistan sen vain ja maustan ehkä vähän eri tavoin kuin tavallisesti, Sumari kertoo.

Katso videolta Hanna Sumarin vinkit proteiinipitoisen lounasherkun valmistamiseen!

Jos video ei näy mobiililaitteellasi, valitse selaimen täysversio.

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme