Mainos
Mainos

Hurjat 1000 kcal illassa – pilaatko painonhallintasi näin?

Viikonlopun juhliminen voi tapahtua laihdutuksen kustannuksella, kun yhdessä illassa voi tulla nauttineeksi jopa 1 000 kilokaloria, paljastaa brittikysely.

Pari viinilasillista illallisella, muutama drinkki baarissa ystävien kesken ja aamuyön pikaruoka takaavat sen, etteivät arjen uurastukset kuntosalilla näykään missään.

Jos et pidä ruokapäiväkirjaa, sinulla tuskin on edes aavistusta siitä, kuinka monta kilokaloria juhlimisen aikana oletkaan todellisuudessa juonut.

Osa ongelmaa on se, ettei alkoholijuomien yhteydessä yleensä näe kaloritaulukoita. Hiljattaisen tutkimuksen mukaan ihmiset valitsivat terveellisempiä vaihtoehtoja ruokalistalta, kun ruokien yhteydessä kerrottiin, paljonko liikkumista annoksen kuluttaminen vaatii. Alla oleva taulukko antaakin hieman osviittaa siitä, miten petollisia juomien kilokalorit voivatkaan olla.

Katso, paljonko joudut huhkimaan kuluttaaksesi drinkit pois kehostasi!

Kulutus on arvio, todellinen kulutus riippuu iästä, sukupuolesta, painosta ja aktiivisuudesta.

Lasillinen Merlot-viiniä = 122 kilokaloria = 29 minuuttia reipasta kävelyä

Pullollinen kevytolutta = 103 kilokaloria = 37 minuuttia vatsalihasliikkeitä

Frozen Margarita = 520 kilokaloria = 106 minuuttia crosstrainer-laitteella

Rommikola = 361 kilokaloria = 31 minuuttia hyppynarulla hyppelyä

Lasi samppanjaa = 106 kilokaloria = 29 minuuttia punnerruksia

Mai Tai = 306 kilokaloria = 37 minuuttia juoksua


(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme