Mainos
Mainos

Hurjia sokeripommeja – älä syö näitä hedelmiä, jos haluat laihtua

Etenkin trooppiset hedelmät maistuvat ihanan makeilta hyvästä syystä: koska niissä on runsaasti sokeria ja energiaa, kertoo Kunto Plus -lehti. 

Enimmillään hevihyllyn raskassarjalaisissa on jopa viisi kertaa niin paljon sokeria ja yli kaksi kertaa niin paljon kaloreita kuin hedelmäkorin vähäkalorisimmissa hedelmissä.

Tuoreissa taateleissa on 306 kilokaloria sadassa grammassa ja kookoksessa 385 kilokaloria sadassa grammassa, mutta niitä harva napsii välipalaksi. Sen sijaan laihduttajan on hyvä muistaa, että sadassa grammassa rusinoita on peräti 324 kilokaloria. 

Mango

Mangossa on lähes 15 grammaa sokeria 100 grammassa ja kaloreita 67 eli ne kuormittavat verensokeria huomattavasti.

Viikuna

100 grammassa hedelmää on lähes 20 grammaa sokeria. Tuoreissa viikunoissa on 216 kcal/100 g ja vaikutus verensokeriin on voimakas.

Granaattiomena

On todella hyvä, että näitä mehukkaita punaisia herkkuja ei tule syötyä suuria määriä, sillä sokeria on 16,6 grammaa sadassa grammassa ja kaloreita kaikkiaan 85.

Viinirypäleet

Makeus ei tule tyhjästä, sokeria on 13,3 grammaa ja siitä kertyy 70 - 74 kaloria per 100 g.

Ananas 

11,6 grammaa sokeria ja 56 kcal per 100 g on paljon, sillä ananasta on helppo syödä paljon.

MTV julkaisee artikkelin yhteistyössä Kunto Plus -lehden kanssa.

Muita Kunto Plus -lehden artikkeleita:


***


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme