Mainos
Mainos

Hyvinvointibloggaaja: Nämä raaka-aineet pitäisi löytyä jokaisen keittiöstä

Terveydestään kiinnostuneen ihmisen kannattaa aina pitää jääkaapissaan esimerkiksi luomukananmunia, siemeniä sekä kauramaitoa. 

Hyvinvointibloggaaja ja ruokakuljetuspalvelun yrittäjä Lily Simpson paljastaa Daily Mailille yhdeksän ruoka-ainetta, jotka jokaisen terveellistä ruokavaliota noudattavan olisi hyvä pitää jääkaapissaan.

1) Luomukananmunat

Niitä voi keittää, paistaa tai hauduttaa, miten ikinä haluatkaan. Mikset kokeilisi frittataa?

2) Siemenet

Auringonkukansiemenet ja kurpitsansiemenet. Ne voi paistaa kevyesti ja nakata salaatin joukkoon. Lähes kaikissa pähkinöissä ja siemenissä on tärkeitä ravintoaineita, jotka tekevät hyvää iholle.

3) Bataatti

Bataatista tulee maukas, kun sitä paistaa. Sitä voi käyttää myös omenapuuroon

4) Luomukauramaito

Kauramaito on hyvä vaihtoehto maitotuotteille. Se sopii murojen kanssa sekä teehen tai kahviin. Sitä voi käyttää esimerkiksi bataattimakaronilaatikkoon

5) Täysjyväriisi

Tummaa riisiä voi laittaa salaattiin sipulin, pähkinöiden, kurkun ja tomaatin kanssa. 

6) Yrttejä

Korianteria ja muita yrttejä voi lisätä mihin vain keittoon tai salaattiin ja ruoka saa heti mukavaa lisämakua. Hans Välimäki suosittelee maustamaan liharuoan lipstikalla. 

7) Kukkakaali

Tätä monikäyttöistä vihannesta voi laittaa niin keittoon, muhennoksiin tai curryruokiin. Entä miltä kuulostaisi kukkakaalikakku?

8) Avokado

Avokado sopii leivälle tai salaatin sekaan. Mikset myös grillaisi sitä. Avokadoa voi käyttää myös puhdistavaan vihersmoothieen.

9) Kauraleseet

Kauraleseistä syntyy kätevästi puuro. Voit myös tehdä helposti itse granolaa. 

* * *

Kari Aihinen ja Pipsa Hurmerinta kertovat, mikä on suomalaisen ruokakulttuurin tilanne nykyään.


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme