Mainos
Mainos

IL: Suosikkiviinasta uusi versio – laimeampaa Kossua!

Iltalehden mukaan Altia on päättänyt tuoda markkinoille laimeampaa Koskenkorvaa, sillä suomalaiset ovat siirtymässä miedompiin viinoihin.

Torstaina julkaistusta Alkon vuoden 2011 tilinpäätöksestä selviää, että suomalaiset ostavat yhä enemmän viinejä ja väkevien myynti on sen sijaan laskussa. Iltalehden mukaan Altia onkin päättänyt tuoda markkinoille suomalaisten suosikkiviina Koskenkorvasta laimeamman, 30-prosenttisen version. Aiemmin Alkojen hyllyillä on nähty 38- ja 32-prosenttista Kossua.

– Suomalaiset ovat siirtymässä miedompiin viinoihin. Ihmiset haluavat vähemmän alkoholia ja ehkä pehmeämmän makuisia juomia, tuoteryhmäjohtaja Arja Liimatainen Altiasta toteaa Iltalehdelle.

Laimeamman Koskenkorvan erottaa alkossa siitä, että se on pakattu taskumattiin. Koskenkorva on Suomen myydyin viina ja vuonna 2011 sitä myytiin 3,69 miljoonaa litraa.

Lähde: Iltalehti

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme