Mainos
Mainos

Iltapäiväväsymys? Oikeat välipalat auttavat piristymään

Iltapäivällä energiatasot laskevat usein alas ja väsymys ottaa vallan. Oikeanlaiset välipalat saattavat kuitenkin auttaa väsymykseen.

Kun verensokeri laskee, energiatasot pääsevät heilahtamaan ja tuloksena voi olla valtava väsymys iltapäivällä, kun pitäisi vielä jaksaa tehdä töitäkin. Asiantuntijat paljastavat, mitä he söisivät iltapäiväväsymykseen.

Vihreää teetä ja kourallinen manteleita

"Vihreässä teessä on vähemmän kofeiinia kuin kahvissa, mutta kuten kahvi, se auttaa antamaan lisäpotkua aivojen dopamiinitasoille. Pidän pähkinöiden tuomasta ravintorikkaudesta ja terveellisten rasvojen sysäyksestä." Drew Ramsey, lääketieteen tohtori

Karamelliriisikakut ja tee maidolla

"Kun nauttii hieman kofeiinia yhdessä hiilihydraattien kanssa, kohottaa se loistavasti mielialaa ja energiatasoja. Siksi englantilaisessa iltapäiväteessä on niin paljon järkeä." Judith Wurtman, filosofian tohtori ja ravintokirjailija

Hummus ja babyporkkanat

"Kun olet hermostunut, pureskelu on stressin lievittäjä – kuin antaisi koiralle nahkaköyden. Porkkanat ovat rouskuvia ja ne tyydyttävät makeannälän. Hummus on suolaista ja siinä on hiilihydraatteja – ja vähän onnellisuutta." Susan Bowerman, ravintoasiantuntija

Vettä, omena ja maapähkinävoita

"Nesteytys on tärkeää – jos kärsit edes pienestä nestehukasta, romahdat. Omenasta saatava kuitu auttaa pitämään kylläisenä pidempään ja maapähkinävoin kuitu estää verensokerin heilahteluja pitäen sinut tasapainossa." Vicki Haken, ravintoasiantuntija


(MTV3)

Lähde: Health

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme