Mainos
Mainos

Jättihampurilaisia ja pirtelöä – naisurheilija ahmii päivässä jopa 9000 kilokaloria

Läheskään kaikki urheilijat eivät syö päivittäin pelkästään terveellisiksi miellettyjä ruokia.

Urheilijoiden ruokavalio ei suinkaan koostu pelkästään terveellisistä salaateista, munakkaista ja täysjyvästä. Monet urheilulajit vaativat tiukalla treenikaudella rutkasti energiaa ja kunnon ruokatankkausta, jotta lihasten kasvu saadaan maksimoitua.

Yhdysvaltojen kelkkailujoukkueessa talviolympialaisissa kisaava Lolo Jones on hyvä esimerkki urheilijasta, jonka ei ole tarvinnut tyytyä salaatinlehtiin lautasellaan. Tie olympiakelkkailujoukkueeseen vaati nimittäin melkoista ruokakuuria: Jonesin piti kasvattaa rutkasti lihasmassaansa, jotta pystyisi työntämään lähes 200 kiloista kelkkaa.

Lihasmassaa kasvattaakseen Jones on syönyt päivittäin yli 9000 kilokaloria. Se on yli nelinkertainen määrä normaalin naisen päivittäiseen ruokavalioon verrattuna.

Jonesin päivittäiseen ruokavalioon kuuluu muun muassa kaksi 1365 kilokalorin pirtelöä sekä tuplajuusto-pekonihampurilaisia McDonald'sissa. Jones oli aiemmin aitajuoksija, jolloin hänen painonsa oli 60 kilon luokkaa. Nyt massaa on tullut lisää kymmenisen kiloa, mutta Jones on edelleen kiinteässä kunnossa rankan treenaamisen ansiosta.

Jonesin ruokavalio kalpenee kuitenkin esimerkiksi sumopainijoiden rinnalla, jotka ahmivat päivittäin yli 20 000 kilokalorin edestä ruokaa.

Lue tuoreimmat uutiset Sotshin olympialaisista MTV SPORT -sivustolta.

(MTV LIFESTYLE)

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot