Mainos
Mainos

Jenny teki kolme virhettä aamupalalla, ja paino ei pudonnut – sorrutko sinäkin?

Popsugar-hyvinvointisivuston perustaja Jenny Sugar kertoo, miten kolmen pienen asian muuttaminen aamupalarutiineissa sai naisen painon vihdoin putoamaan.

Onko tavoitteenasi päästä tänä vuonna parempaa kuntoon ja karistaa muutamia ylimääräisiä kiloja? Popsugar-hyvinvointisivuston perustaja, toimittaja ja hyvinvointivalmentaja Jenny Sugar suosittelee kiinnittämään huomiota erityisesti aamupalavalintoihin.

– Luulin syöväni terveellisen aamupalan joka aamu, mutta paino ei silti pudonnut. Miksi en siis laihtunut? Kaikki asiantuntijat väittävät, että aamupala on avain aineenvaihdunnan tehostumiseen. En tajunnut, että tein kolme valtavaa virhettä. Mutta kun muutin toimintaani, huomasin myös miten kehoni muuttui, Sugar kertoo.

1. Hyvästi murot ja mysli

Terveelliseksi luulemasi granolat, murot ja myslit voivat olla kaikkea muuta kuin sitä. Vaikka tuote vaikuttaa päällisin puolin hyvältä, voi ”fitness-granola” pitää sisällään paljon sokeripitoisia hiilihydraatteja ja hyvin vähän kuitua tai proteiinia.

– Jätin murot ja aloin keskittyä siihen, että sain aamupalalla 13-20 grammaa proteiinia, vähintään 6 grammaa kuitua ja 10-15 grammaa terveellisiä rasvoja. Aloin tehdä smoothieita ja yön yli muhivia terveellisiä tuorepuuroja.

2. Kello ei pakota sinua syömään

Syötkö sinä aamupalan vahingossa liian aikaisin? Kuuntele omaa kehoasi ja nälän merkkejä, älä noudata orjallisesti kelloa.

– En tiedä mistä kuulin, että aamupala pitäisi syödä heti ensimmäisenä aamulla sängystä noustua, eikä aamupalaa koskaan saisi jättää väliin. Noudatin tätä ohjetta orjallisesti ja söin aamupalan noin klo 7.30, vaikka en ollut vielä nälkäinen. Tästä seurasi se, että jo yhdeksän jälkeen aamulla olin jälleen nälkäinen. Jouduin usein syömään kaksi aamiaista. Ei ihmekään, etten laihtunut! Nyt herään, teen pienen treenin ja tunnen oloni nälkäiseksi yleensä 9 tai 10 aikaan. Syön silloin, kun olen nälkäinen - en silloin kun kello käskee minua tekemään niin.

3. Ruokalusikalliset eivät ole vain leipomista varten


– Vielä yksi iso virhe? En ikinä mitannut mitään. Kun söin muroja, otin ison kulhon ja kaadoin sen täyteen. Sekoitin yleensä kolmea eri muroa, lisäsin rusinoita, pähkinöitä, mustikoita tai banaania. Pyhät kalorit sentään! Sama päti myös puuroon, jogurttiin, hedelmiin ja smoothieihin. Lopulta ryhdyin mittamaan annokseni ja varmistin, ettei aamupala ylittänyt 400 kilokaloria. 

Lähde: Popsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme