Mainos
Mainos

Juomat, jotka lihottavat huomaamatta

Juotko tietämättäsi hurjia määriä kaloreita erilaisten kahvijuomien, mehujen ja limujen muodossa?

Erilaisia juomia pidetään harvoin oikeina kaloripommeina, mutta moni arkinen juoma saattaa sisältää hurjia määriä sokeria ja sitä myötä valtavasti kaloreita. Ota selvää, millaisissa juomissa kaloreita on usein hurjasti enemmän, kuin mitä voisi kuvitella!

Kahvijuomat

Kahvi itsessään ei ole lihottava juoma, mutta moni lisää kahviinsa niin paljon sokeria ja kermaa, että kahvi muuttuu oikeaksi kaloripommiksi. Myös kahviloissa kahvijuomia tilaavan kannattaa ottaa huomioon se, että erilaisten makusiirappien ja kerman tai kermavaahdon myötä iltapäivän kahvikupillinen saattaa muuttua hyvinkin lihottavaksi.

Mehut

Limujen sokeripitoisuudesta puhutaan paljon, mutta usein myös mehut saattavat sisältää hurjia määriä piilosokeria. Säännöllisesti nautittuna erityisen sokeripitoiset, makeat mehut voivat tuoda päivittäiseen ruokavalioon yllättävän määrän lisäkaloreita. Kannattaa katsoa tarkkaan, ettei se oma, raikas suosikkimehu ole yllättäen oikea sokeripommi.

Energiajuomat

Energiajuomat sisältävät niin paljon sokeria, että voisit vaihtoehtoisesti vaikka syödä donitseja – niin paljon kilokaloreita kumoat sisääsi!

Urheilujuomat

Ei ole juurikaan väliä, minkä brändin urheilujuomaa nautit. Kaikki ne sisältävät keinotekoisia väri- ja makeutusaineita, joten ne käytännössä kumoavat mahdolliset tarjoamansa hyödyt. Urheilujuomat voivat lisätä elimistön happoisuutta ja aiheuttaa turvotusta sekä painonnousua – puhumattakaan niiden mahdollisista karsinogeenisistä eli syövälle altistavista vaikutuksista.

LUE MYÖS:

Osittainen lähde: The Daily Meal

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme