Mainos
Mainos

Kahviloiden stereotyyppiset asiakkaat – tunnistatko itsesi?

Espressoa hörppivä business-mies ja korvapuustia syövä eläkeläinen – nämä stereotyypit löytyvät varmasti jokaisesta kahvilasta. 

Lukeudutko sinä stereotyyppisiin kahvilassa kävijöihin? Lue leikkimieliset analyysit kahviloiden vakioasiakkaista.  

Tyyppi, joka juo kahvinsa kermavaahdolla

Suklaahippuja, kermavaahtoa, siirappia ja vain tilkka kahvia. Nämä todella nuoret tyypit eivät oikeasti edes pidä kahvin mausta, mutta juovat näitä jälkiruoiksikin luokiteltavia juomia ollakseen tyylikkäitä ja aikuismaisia. Kahvinsa kermavaahdolla ja siirapilla juovat tyypit liikkuvat yleensä suurina laumoina ja valloittavat kahvilan kaikki istumapaikat.

Freelancer-tyyppi

Freelancer-tyyppi tietää kaikkien kahviloiden langattomien nettien tunnukset, ja viettää kahvilassa yleensä koko päivän. Hän juo kahvia muutaman kupin päivässä, ja valitsee kuppiinsa yleensä kuumalla vedellä pidennetyn espresson, eli americanon, sillä suodatinkahvi on hänelle liian tavallista. Hän ilmaisee käytöksellään hyvin selkeästi, että hänellä on oikeus viettää kahvilassa koko päivä kahvikupillisen hinnalla.

Business-tyyppi

Nämä tärkeät business-tyypit näyttävät kiireiseltä ja vilkuilevat alati soivaa puhelintaan. Business-tyypit näyttävät hermostuneilta kahvijonossa, ja harkitsevat usein muiden asiakkaiden ohittamista kiireeseen vedoten. He valitsevat juomakseen espresson mihin vuorokauden aikaan tahansa. Business-tyypit juovat kahvinsa tiskillä jättäen jälkeensä kasan sokeria.

Vessassa kävijä -tyyppi

Jos kauppakeskusten yleiset vessat eivät miellytä, nämä vessassa kävijä-tyypit löytävät tiensä kahviloihin. He eivät halua tilata mitään, mutta ”vain asiakkaille” -kyltti vessan ovesssa aiheuttaa päänvaivaa. Yleensä he esittävät miettivänsä tilaustaan, mutta ainoastaan odottavat vessan vapautumista ja luikkivat nopeasti pakoon. 

Ajan tappaja -tyyppi

Ajan tappaja istuu kahvilan kauimmaisessa nurkassa puhelintaan näpytellen, tai ulos katsellen. He voivat olla nuoria koulusta lintsaajia, tai henkilöitä jotka vain haluavat kuluttaa aikaansa kaupungilla. He tilaavat halvimman kahvin mitä listalta löytyy, tai joskus he jopa onnistuvat löytämään tiensä pöytään ilman tilaamista.

Fitness-tyyppi

Fitness-tyypin tunnistaa värikkäistä trikoista ja urheilukassista. He kulkevat urheiluvaatteissa vaikka eivät olisikaan menossa jumppatunnilla. Fitness-tyypit tietävät mitä haluavat, ja se on yleensä jotain rasvatonta, maidotonta ja kofeiinitonta. Eli siis jotain sellaista mitä ei kahvilan listalta löydy. 

Pappa-tyyppi

Kahvilan aamun ensimmäiset kävijät ovat yleensä pappa-tyyppejä, jotka tilaavat kahvinsa mustana, mieluiten munkin tai korvapuustin kera. Jos perinteisiä tuotteita ei löydy, heidän päivänsä menee pilalle. Pappa-tyypit kokoontuvat kahviloihin keskustelemaan päivittäin polttavimmista puheenaiheista. Pappa-ryhmiin eivät naiset kuulu, sillä heidät löytää puolestaan hedelmäpelien ääreltä. 

Hipsteri-tyyppi

Hipsterin tunnistaa yleensä punaisesta piposta, flanellipaidasta ja muhkeasta parasta. Hipstereiden pääperiaatteena on nautintohifistely ja muista erottuminen. Hipsteri haluaa, että hänen kahvinsa valmistetaan jollain muulla välineellä kuin perinteisellä kahvinkeittimellä. Hän olettaa myös kahvilasta löytyvän kaikki erikoismaidot. 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme