Mainos
Mainos

Kalatuotteiden suosio kasvussa: Helsinkiläisessä K-supermarketissa myydään saman verran sushia kuin banaania

K:n Ruokailmiöt 2017 -tutkimuksen julkistustilaisuudessa paljastettiin, että suomalaiset ostavat entistä enemmän erilaisia kalatuotteita. Kauppiaat ovat huomanneet arjessaan selvän muutoksen kalatuotteiden menekissä.

– Jos ennen sanottiin, että suomalaiset syövät kalaa kerran viikossa, niin nykyään sitä halutaan syödä varmaan useamminkin, K-Supermarket Mustapekan kauppias Jouni Ekholm toteaa.

Sushin myynti hurjassa kasvussa

Kalatuotteiden suosio kasvaa Suomessa muun muassa kalapihvien ja -pullien saralla. Huomattavin muutos on kuitenkin nähtävissä siinä, että suomalaiset ovat innostuneet syömään sushia. Esimerkiksi helsinkiläisessä K-supermarket Mustapekassa myydään saman verran sushia kuin banaania.

Sushivillitys on vallannut Suomessa erityisesti kaupunkilaiset, mutta vähitellen Japanista tuttu herkku on saanut jalansijaa myös harvemmin asutuilla paikkakunnilla. 

– Sushi on erityisesti yliopistokaupunkien ilmiö, Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Ari Akseli kertoo.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme