Mainos
Mainos

Kevennä ruokavaliota: Tämä herkku taipuu moneksi!

Kurpitsa on oiva apu, jos yrität keventää ruokavaliotasi!

Vähennä hiilihydraattien määrää ja korvaa perunat, spagetti tai vaikkapa jauhelihapihvi kurpitsalla! 

"Ranskalaiset"

Esilämmitä uuni 220 asteeseen.  Leikkaa myskikurpitsa ranskalaisten muotoisiksi suikaleiksi. Levitä "ranskalaiset" uunipellille ja laita uuniin 20 minuutiksi. Mausta maun mukaan!

"Spagetti"

Halkaise spagettikurpitsa puoliksi ja lusikoi siemenet pois. Kaada lautaselle vettä ja laita puolikkaat lautaselle. Laita lautanen mikroon 20 minuutiksi. Lusikoi sitten spagettimainen sisus puolikkaista lautaselle ja lisukkeesi on valmis!

Kurpitsaburgeri

Esilämmitä uuni 250 asteeseen. Leikkaa myskikurpitsa puoliksi ja laita puolikkaat uunipellille. Lusikoi siemenet pois ja ripottele kurpitsanpuolikkaisiin oliiviöljyä. Mausta haluamallasi tavalla. Kypsennä uunissa 45 minuutin ajan ja muussaa sitten kurpitsat mössöksi. Lisää korppujauhoja, aurinkokuivattuja tomaatteja, parmesaania, ryvässipulia sekä suolaa, pippuria ja valkosipulia. Tee kurpitsataikinasta pihvejä ja paista pannulla. Laita "pihvit" sämpylöiden väliin ja lihaton hampparisi on valmis!

Katso nämä ja kaksi muuta kurpitsavinkkiä videolta:

Jos video ei näy mobiililaitteellasi, valitse selaimen täysversio.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme