Mainos
Mainos

Kohenna mielialaasi ja laihdu – kokeile näitä ruokia!

Kaloreiden vähentäminen laihduttaessa voi saada mielialan äreäksi. Women’s Health Magazine listasi ruokia, jotka auttavat sekä laihtumaan että piristämään mielialaa.

Ryhdyt laihdutuskuurille ja huomaat tiuskivasi nälissäsi vähän kaikesta. Kuulostaako tutulta? Lisää ruokavalioosi näitä terveellisiä herkkuja, jotka sekä piristävät mieltä että auttavat karistamaan kiloja.

Lohi

Kalan sisältämät omega-3-rasvahapot on linkitetty positiiviseen mielialaan. Kalan rasvat auttavat myös painonhallinnassa varsinkin, jos vaihdat punaisen lihan kalaan. Syö kalaa ainakin kolme kertaa viikossa kalalajeja vaihdellen.

Pinaatti

Magnesiumia sisältävä pinaatti antaa runsaasti tarpeellisia ravintoaineita, joiden puute saattaa saada sinut tuntemaan itsesi väsyneeksi ja ärtyneeksi. Magnesiumin lisäksi pinaatti sisältää A-, B- ja C-vitamiineja sekä rautaa ja proteiinia, jotka antavat energiaa. Tutkimusten mukaan pinaatti saattaa myös vähentää himoa suolaiseen roskaruokaan sekä makeisiin herkkuihin.

Kreikkalainen jogurtti

Runsasproteiiniset ruoat, kuten kreikkalainen jogurtti voivat tehostaa dopamiinin tuotantoa, joka vaikuttaa mielialaan. Tennesseen yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan kreikkalaista jogurttia syövät laihduttajat laihtuivat enemmän kuin ne, jotka eivät sisällyttäneet täyteläistä herkkua ruokavalioonsa.

Kirsikkatomaatit

Tomaatit sisältävät lykopeenia, joka auttaa pitämään mielen virkeänä ja positiivisena. Kirsikkatomaatit ovat hyvä välipala, ja pienen kokonsa kanssa niitä on helppo kantaa mukana ja napsia suuhun.

Mustikat

Mustikat saavat värinsä antosyaanista, joka saattaa ehkäistä sairauksia ja kohentaa mielialaa. Mustikat sisältävät myös runsaasti kuitua ja vettä, mikä auttaa pitämään sinut kylläisenä pidempään. 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme