Mainos
Mainos

Kokeile tätä ruokaa ennen treenejä – suoritus paranee

Ennen aerobista suoritusta nautittu suolainen välipala saattaa estää nestehukkaa ja parantaa suoritusta.

International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism -lehdessä julkaistu tutkimus paljastaa, että ennen aerobista suoritusta kannattaa nauttia jotakin suolaista.

Tutkimukseen osallistuneet miehet söivät 1,362 milligrammaa natriumia sisältävän annoksen kananuudelikeittoa ennen pyöräilyä helteessä. Miehet joivat enemmän, mutta menettivät nestettä vähemmän kuin miehet, jotka joivat pelkkää vettä ennen urheilusuoritusta.

– He menettivät vähemmän vettä virtsan kautta, vaikka he joivat enemmän, tutkimuksen vetäjä Neil Johannsen Iowan yliopistosta kertoo.

Tutkimustulokset puhuvat nesteytyksessä tapahtuvista muutoksista munuaisen toiminnassa. Jos kuuma keitto ei miellytä kesällä, kokeile tomaattimehua ennen jumppahetkeä!

Lähde: Men's Health

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme