Mainos
Mainos

Kokeile tätä treeniruoaksi – uskomattoman herkullinen proteiinipommi!

Keksitaikinan makuiset proteiinipallot ovat helppo herkku syötäväksi ennen treenisuoritusta.

Tarvitsetko jotain nopeaa, mutta energiaa antavaa syötävää ennen treenejäsi? Pyöräytä kotona keksitaikinan makuisia, herkullisia proteiinipalloja!

– Nämä herkkupallot ovat täydellinen yhdistelmä proteiineja ja hiilihydraatteja ennen liikuntasuoritusta syötäväksi. Pallot ovat vähäkalorinen proteiininlähde ja mikä parasta, maistuvat todella herkullisilta, vinkkaa terveys- ja fitnesstoimittaja Lizzie Fuhr.

Proteiinipallojen aineksina käytetään maapähkinävoita, hunajaa, jauhettuja pellavansiemeniä, tummaa suklaata sekä suklaanmakuista proteiinijauhetta. Proteiinin saanti on tärkeää sekä ennen että jälkeen liikuntasuorituksen, jotta keho voi palautua. Herkkupalloihin lisätään pellavansiemeniä, koska ne sisältävät hyviä, sydäntä suojaavia omega-3 -rasvahappoja.

Keksitaikinan makuiset proteiinipallot

0,8 dl maapähkinävoita
0,5 dl hunajaa
30 g suklaanmakuista proteiinijauhetta
3 rkl jauhettuja pellavansiemeniä
3 rkl tummasuklaahippuja

Yhdistä kaikki ainekset ja muodosta niistä ruokalusikallisen kokoisia palleroita. Anna jähmettyä jääkaapissa vähintään 4 tuntia, mielellään kuitenkin yön yli. Jokainen herkkupallo sisältää noin 105 kilokaloria, 10 grammaa hiilihydraatteja ja 5 grammaa proteiineja.

Lähde: Fitsugar

(MTV3)

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot