Mainos
Mainos

Kolajuomien myyntimäärissä yllätys – "Suomi on yksi niistä harvoista maista"

Keskustelu sokeroitujen ja sokeroimattomien kolajuomien hyvistä ja huonoista puolista on käynyt jo vuosikausia kiivaana, mutta mitä kolajuomaa suomalaiset suosivat?

Kumpi on suositumpaa, Pepsi vai Pepsi Max? Myydäänkö tavallista Coca-Colaa enemmän kuin Coca-Cola lightia tai Coca-Cola Zeroa? Makuja.fi otti selvää.

Pepsi Max pesee tavallisen Pepsin

Suomalaiset juovat enemmän sokeritonta Pepsi Maxia, kuin Pepsin sokeroitua klassikkoversiota. 

– Suomi on yksi niistä harvoista maista, joissa Pepsi Max on Pepsiä suurempi. Pepsi Next on lähtenyt hyvin liikkeelle ja tuonut kasvua Pepsiin, alkoholittomien juomien kategoriamarkkinointijohtaja Noora Pöyhönen Hartwallilta kertoo.

Tässä järjestyksessä Pepsin tuotteet ovat myyntimäärien mukaan:

1. Pepsi Max
2. Pepsi
3. Pepsi Next

Coca-Cola päihittää sokerittomat versiot

Sinebrychoffilta kerrotaan, että tavallinen, sokerilla makeutettu Coca-Cola on myydympi kuin tämän kevytversiot Coca-Cola Zero ja Coca-Cola light. Vähemmän kaloreita sisältävät juomat ovat kuitenkin viime aikoina hieman nousseet suhteessa tavalliseen cokikseen. Coca-Cola Zeron reipas myynnin kasvu enteilee sitä, että vähäkalorisemmat tuotteet kasvattavat myyntiään myös tulevaisuudessa

Tässä järjestyksessä Coca-Colan tuotteet ovat myyntimäärien mukaan:

1. Coca-Cola
2. Coca-Cola Zero
3. Coca-Cola light

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme