Mainos
Mainos

Kuollutta isäänsä sureva poika McDonald’sin mainoksessa oli katsojille liikaa – hyllytettiin vihaisen palautteen takia

Äiti lohduttaa poikaansa McDonald’sin mainoksessa sillä, että pojalla on samanlainen hampurilaismaku kuin edesmenneellä isällään. Valtava palauteryöppy sai suuryhtiön hyllyttämään mainoksen.

Britannian televisiolle tuotettu hampurilaismainos on saanut yleisön raivostumaan, uutisoi Helsingin Sanomat. McDonald’sin hampurilaismainosta pidetään mauttomana, sillä yleisön tunteisiin vedotaan edesmennyttä isäänsä muistelevan pojan surun avulla.

Mainoksessa nuori poika kyselee äidiltään, millainen hänen isänsä oli. Äiti kertoo isän olleen monessa asiassa varsin erilainen kuin poikansa. Isä oli taitava jalkapalloilija, suosittu tyttöjen keskuudessa ja kengät olivat aina siistit ja kiiltävät.

Hampurilaisravintolassa poika haukkaa kalahampurilaista, jolloin äiti toteaa: "Tuo oli myös isäsi suosikki".

Katsojat pöyristyivät tunteita herättävästä mainoksesta ja Britannian mainoksia valvova virasto sai runsaasti vihaista palautetta. Mainosta kritisoitiin ankarasti myös sosiaalisessa mediassa.

McDonald’s reagoi palautteeseen vetämällä mainoksen pois televisiolevityksestä. Mainos poistettiin myös hampurilaisketjun omalta YouTube-kanavalta.

Mainos löytyy silti edelleen YouTubesta.

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

Aiheesta uutisoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.

Lähde: CNN

***

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme