Mainos
Mainos

Kurniiko vatsa? Näitä ruokia voit syödä ennen nukkumaanmenoa

Kun vatsa kurnii myöhään illalla, ei unikaan tule. Valitse oikeanlaiset herkut, ja selviät tilanteesta voittajana.

Joskus iltasyömistä ei vain voi estää. Jotkut tilanteet, kuten iltavuoro töissä, saavat elimistön vaatimaan sapuskaa vielä keskiyöllä. Toisinaan sitä vain on nälkäinen ilman sen kummempaa syytä. Women's Health -lehden haastattelema ravintoasiantuntija Angela Lemond sanookin, että kun on nälkä, pitää syödä.

Lemond kertoo, että salaisuus piileekin siinä, että laittaa suuhunsa sellaista ruokaa, joka ei saa verensokeritasoja kohoamaan taivaisiin, himoamaan herkkuja tai kiloja kertymään. Tässä viisi kevyttä, mutta täyttävää yhdistelmää, joiden avulla selviät aamuun. Valitse suosikkisi!

5 hyvää vaihtoehtoa

1 keskikokoinen banaani + 1 ruokalusikallinen mantelivoita

tai

1 keskikokoinen omena + 28 grammaa vähärasvaista juustoa

tai

0,5 dl mustapapuja + 1 pieni maissitortilla

tai

2,5 dl mustikoita + noin 2 dl maustamatonta, rasvatonta jogurttia

tai

2,5 dl porkkanatikkuja + 3 ruokalusikallista hummusta

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme