Mainos
Mainos

Laihdu nopeammin – lisää oikeita raaka-aineita ruokavalioosi

Ota selvää, mitä terveellisiä ja helppokäyttöisiä ruoka-aineita ruokavalioon kannattaa lisätä, jos haaveilee laihtumisesta.

Jo pienillä muutoksilla ruokavaliossa on mahdollista laihtua. Popsugar-sivusto kokosi yhteen ruoka-aineita, joista voi olla apua painonpudotuksessa.

Pellavansiemenet

Tärkeänä apuna painonpudotuksessa toimivat ruoka-aineet, jotka sisältävän vain vähän kaloreita, mutta pitävät sisältämiensä kuitujen vuoksi nälän loitolla pitkään. Hurjasti omega3-rasvahappoja sisältävät pellavansiemenet lukeutuvat tähän joukkoon, ja niitä on helppo lisätä esimerkiksi maustamattoman jogurtin tai smoothieiden joukkoon.

Marjat

Jo pelkän makeutuksen vuoksi marjat sopivat laihduttajalle erityisen hyvin, sillä niillä voi korvata epäterveellisiä, makeita herkkuja. Marjat ovat myös hyvin kuitupitoisia, ja ne pitävät siksi nälkää hyvin loitolla. Tämän lisäksi mustikoiden on todettu voivan auttaa etenkin vatsarasvan karistamisessa.

Tofu

Myös proteiinit pitävät olon kylläisenä pitkään ja erityisesti aamupalalla olisi hyvä nauttia jotain proteiinipitoista, jotta nälkä ei pääse yllättämään ennen lounasta. Yksi tapa lisätä proteiinia ruokavalioon on tofu. Tofua voi käyttää monen yllätykseksi myös osana smoothieita, eikä sitä tarvitse suinkaan syödä sellaisenaan.

Pavut

Papujen lisääminen ruokavalioon voi auttaa painonpudotuksessa, sillä pavut sisältävät paljon proteiinia. Pavut hidastavat myös verensokerin nousua ja voivat vauhdittaa aineenvaihdunnan toimintaa.

Kreikkalainen jogurtti

Niin ikään kreikkalainen jogurtti on oikea proteiinipommi, joka kannattaa ottaa osaksi ruokavaliota, mikäli tarkoitus on karkottaa liikakilot. Monikäyttöstä jogurttia voi syödä sellaisenaan tai sekoittaa vaikkapa smoothien joukkoon.

Avokado

Monelle laihduttajalle rasvat ovat kuin kirosana, vaikka hyviä rasvoja olisi terveyden nimessä tärkeää nauttia riittävästi. Oiva tapa varmistaa hyvien rasvojen saanti on lisätä ruokavalioon herkulliset avokadot.

Pinaatti

Miedonmakuinen pinaatti tai baby-pinaatti sisältää tunnetusti paljon rautaa, mutta se on myös hyvä kuidunlähde. Parhaimmillaan pinaatti auttaa säilyttämään tunteen kylläisydestä tavallista pidempään.

Lähde: Popsugar

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme