Mainos
Mainos

Leipomo joutui pyytämään anteeksi: Korvasi Jeesus-vauvan "nakkipiilolla"

Jouluaiheinen mainos aiheutti sen verran mielipahaa, että sen ideoinut leipomo joutui esittämään julkisen anteeksipyynnön.

Brittileipomoketju Greggs päätti markkinoida uutta adventtikalenteriaan omaperäisellä tavalla. Leipomo lavasti mainoskuvaa varten oman versionsa kuuluisasta jouluasetelmasta, jossa kolme itämaan tietäjää on kokoontunut Jeesus-vauvan ympärille. Leipomon versiossa Jeesus-vauva korvattiin kuitenkin englantilaisella makkarakääröllä, eli eräänlaisella nakkipiilolla. Mainoksen oli tarkoitus olla hauska ja korostaa sitä, että englantilaiset pääsevät vihdoin nauttimaan suosittuja makkarakääröjä joulusesongin aikana.

Ilmeisesti leipomo kuitenkin ylitti hyvän maun rajan, sillä mainoksesta nousi kohu sosiaalisessa mediassa. Monien mielestä mainos oli loukkaava, sillä Jeesus oli juutalainen, eikä olisi missään nimessä voinut syödä porsaanlihasta valmistettuja makkarakääröjä.

Osan mielestä Jeesus makkarakäärönä oli kuitenkin hauska mainostempaus, josta ei pidä loukkaantua. Greggs koki kuitenkin tarpeelliseksi lausua julkisen anteeksipyynnön, jossa se pahoitteli mahdollista aiheuttamaansa mielipahaa.

Lähde: Mirror

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme