Mainos
Mainos

Lihakset kasvaa ja aineenvaihdunta nopeutuu – iltasyömisellä onkin huimat hyödyt?

Iltapainotteinen syöminen ei välttämättä olekaan terveydelle haitaksi. Tuoreiden tutkimusten mukaan myöhäinen iltapala voi jopa auttaa lihasten kasvussa ja nopeutaa aineenvaihduntaa.

Monet terveysasiantuntijat kehoittavat syömään aamu- ja päiväpainotteisesti ja jättämään iltaherkuttelut väliin. Jokaisen ihmisen kannattaa toki kuunnella omaa kehoaan: joillekin sopii paremmin muutama iso ateria päivän aikana, kun toiset haluavat napostella pieniä annoksia pitkin päivää. Sama pätee myös syömisen vuorokaudenaikoihin.

Nämä tuoreet tutkimukset puhuvat kuitenkin iltasyömisen puolesta

1. Iltasyöminen kasvattaa lihaksia

Tuoreen Medicine & Science in Sports & Exercise -lehdessä julkaistun hollantilaistutkimuksen mukaan maidosta löytyvien kaseiiniproteiinien nauttiminen iltatreenien jälkeen ja puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa lisää proteiinisynteesiä miehillä.

2. Iltasyöminen nopeuttaa aineenvaihduntaa

Florian yliopiston tutkimuksen mukaan pieni hiilihydraatteja ja proteiineja sisältävä 150 kilokalorin iltapala ennen nukkumaanmenoa nopeuttaa aamuaineenvaihduntaa miehillä.

3. Iltasyöminen vähentää nälkää aamulla

Pieni iltapala ennen nukkumaanmenoa vähentää aamunälkää Floridan yliopiston tutkimuksen mukaan. Olo pysyy myös kylläisenä pidempään.

Lähde: Men's Health

Lisää aiheesta:

(MTV3)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme