Mainos
Mainos

Lopullisesti eroon turvotuksesta – näin tehostat aineenvaihduntaasi

Pienillä teoilla voi olla yllättävän suuri vaikutus kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Poimi vinkit siihen, millaisilla ruokavalinnoilla voit päästä eroon kiusallisesta turvotuksesta.

Syö pieni välipala ennen nukkumaanmenoa

Pienen välipalan syöminen ennen nukkumaanmenoa voi tehostaa aineenvaihduntaa. Poltat tällöin enemmän kaloreita nukkuessasi kuin normaalisti.

Älä unohda syömistä

Aterioiden väliin jättäminen ei laihduta. Syömättömyys huijaa kehon säästöliekille ja aineenvaihdunta hidastuu. Syö pieniä annoksia pitkin päivää!

Syö aamiainen

Yöajan paaston jälkeen keho tarvitsee polttoainetta herätelläkseen aineenvaihdunnan. Aamiaisen väliin jättäminen hidastaa rasvanpolttoa. Syö aamiainen tunnin sisällä heräämisestäsi.

Syö kuituja

Kuitua saat esimerkiksi täysjyvästä. Kuidut täyttävät vatsaa ja niiden sulattamiseen tarvitaan myös runsaasti energiaa, jolloin kehon aineenvaihdunta tehostuu.

Käytä rohkeasti mausteita

Mausta ruokasi esimerkiksi chilillä, pippurilla ja kanelilla, joilla on todettu olevan rasvanpolttoa tehostavia vaikutuksia. Suosi myös inkivääriä. 

Juo enemmän vettä

Nesteytys on tärkeää rasvanpolton kannalta.

Valitse lautaselle proteiinia

Proteiini pitää sinut kylläisenä ja auttaa kehoa polttamaan rasvaa.

***


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme