Mainos
Mainos

Jäätelöuutuus viedään Suomessa käsistä: "Tämän kesän hittituote"

Makuja-toimitus uutisoi maaliskuussa suomalaisteinejä villitsevästä Oreo-buumista. Buumille ei näy loppua, nyt keksien lisäksi kaupoista viedään Oreo-jäätelöt. 

Yksi kesän suosituimmista jäätelöistä jäljentää maailman myydyimmän keksin makumaailmaa. 

– Oreo-buumi on rantautunut Suomeen ja näkyy myös Oreo-jäätelöiden myynnissä. Vuonna 2015 lanseeratun kotipakkauksen myynti on ylittänyt odotukset erittäin positiivisesti ja jatkaa kasvuaan tänäkin vuonna, kertoo Unilever Finlandin markkinointipäällikkö Soile Seppälä.

Kotipakkauksen lisäksi saatavilla on tänä kesänä myös yksittäispakattuja Oreo-keksijäätelöitä.

– Kuluttajat ovat löytäneet sen myymälöistä hyvin, ja se on noussut yhdeksi myyvimmistä impulssijäätelöistämme. Oreo on selkeä tämän kesän hittituote. Oreoa ostavat kaikenikäiset, mutta erityisesti se on nuorten suosiossa, Seppälä jatkaa.

Suomen Lähikauppa Oy:n tuoteryhmäjohtaja Janne Vuorinen vahvistaa Oreo-buumin käyvän nyt kuumana. 

– Suosiosta kertoo muun muassa Siwan Facebook-sivujen Oreo-kilpailun suosio. Muutamassa vuorokaudessa kommentteja kertyi yli 1 500 kappaletta.

Alkuperäiset keksit kovassa huudossa

Oreo-tuotteiden huima suosio näkyy myös risteilylaivoilla. Suomesta Ruotsiin seilaavan Viking Mariellan tax free -myymälän myymäläpäällikkö Jukka Sulosen mukaan Oreo-tuotteiden myynti on lähtenyt suorastaan käsistä.

– Viime kesästä lähtien ollaan myyty niitä lavakaupalla. Yhdessä vaiheessa oli koko ajan toimitusongelmia: loppu, loppu, loppu. Ei vaan saatu tarpeeksi tuotteita ja ne vietiin käsistä. Nyt se isoin innostus on vähän hiipunut, mutta myydään niitä edelleenkin paljon, Sulonen kertoi maaliskuussa Makuja.fi:lle.

Alkuperäisiä Oreo-keksejä myydään risteilylaivojen lisäksi myös hyvin varustelluissa ruokakaupoissa.

Oreot eivät ole ilmiö pelkästään Suomessa. Facebookissa keksien sivuista tykkää yli 42 miljoonaa Facebook-käyttäjää. Netin ruokasivustot puolestaan pursuilevat keksejä hyödyntäviä reseptejä. Delish-ruokasivuston mukaan vuonna 2014 Oreo-tuotteita myytiin noin 3,3 miljardilla dollarilla, mikä tekee keksistä maailman myydyimmän. 

Uutuusjäätelöitä kymmenittäin

Kauppojen laarit täyttyvät tänä kesänä myös muista kiinnostavista jäätelöuutuuksista. Pingviinituutit täydentyvät sitruuna-lakritsilla sekä banaani-suklaalla, Aino-tuoteperhe puolestaan vadelma-suklaalla.

Classicin alta löytyy uutena maitosuklaa-vadelma sekä valkosuklaa-mango-passion. Tuttua Puffet-keksijäätelöä puolestaan saa nyt myös appelsiininmakuisena. 

Muita mielenkiintoisia uutuuksia ovat muun muassa Jymyn sitruunajäätelö, mintunmakuinen Kingispuikko sekä Marianne-puikkojäätelö. Kesän kaikki uutuusjäätelöt pääset katsomaan täältä


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme