Mainos
Mainos

Merkittävä vaikutus – tämä voi saada lapset syömään enemmän sokeroituja muroja

Yhdessä lautasellisessa aamiaismuroja voi olla lähes kymmenen palaa sokeria. Tuoreen tutkimuksen mukaan lapset, jotka katselevat runsaasti sokerimurojen mainoksia myös syövät niitä runsaasti. 

Epäterveellisten ruokien ja juomien mainontaa yritetään usein suitsia vetoamalla lasten terveyteen. Tuoreen tutkimuksen mukaan tälle näyttäisi olevan myös hyvät perusteet: Lapset,  jotka näkivät runsaasti sokeroitujen aamiaismurojen mainoksia söivät niitä 30 prosenttia enemmän kuin lapset, jotka eivät altistuneet mainonnalle. 

Tutkimus: Muromainoksia näkevät lapset syövät 30 prosenttia enemmän – yhdessä lautasellisessa kahdeksan sokeripalaa!

Tutkijat havaitsivat, että jokaista kymmentä muromainosta kohden lasten aamiaismurojen kulutus lisääntyi 15 prosentilla. Lapset, jotka katsoivat 20 mainosta viikossa söivät 30 prosenttia enemmän sokerimuroja kuin lapset, jotka eivät nähneet mainontaa. 

Sokeroidut aamiaismurot, kuten Kellogg'sin Coco Pops - ja Multi Grain Loops -murot sisältävät noin kahdeksan palaa puhdasta sokeria kolmen desilitran annoksessa. Aikuisille suunnatut terveysmurot voivat myös olla melkoinen sokeriansa – esimerkiksi Nestlen Fitness-jogurttimuroissa on lähes 10 palaa sokeria 3 dl annoksessa. 

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme