Mainos
Mainos

Näitä asioita huippuravintoloiden henkilökunta ei paljasta asiakkailleen

Ota selvää, millaisia asioita huippuravintolat pyrkivät salaamaan henkilökunnaltaan!

Ravintoloiden henkilökunta toimii parhaillaan kuin ajatus – mutta The Daily Meal -lehden mukaan kulissien takana voi tapahtua yhtä sun toista.

Keittiössä on hallittu kaaos

Kun ravintola on täynnä asiakkaita, vallitsee keittiössä usein kaaos, vaikka tunnelma salin puolella olisikin rauhaisa. Tarjoilijolla ja kokeilla on suuri työ huolehtia siitä, että kukin asiakas saa tilauksensa oikeaan aikaan – ja juuri sellaisena kuin on pyydetty. Monelle tulisi yllätyksenä nähdä millainen härdelli salin ovien takana kiireisinä hetkinä vallitsee.

Keittiön tervehdykset ovat ekologisia

Fine Dining -ravintoloissa asiakkaiden iloksi pöytään saatetaan tuoda yllättäen keittiön tervehdyksiä. Nämä ylimääräiset annokset loihditaan The Daily Mealin mukaan tavallisesti sellaisista raaka-aineista, joista on pilaantumisen pelossa syytä päästä eroon. Tämä on ravintoloille oiva tapa huolehtia siitä, että hävikkiä tulisi mahdollisimman vähän.

Sinua kuunnellaan

Vaikka tarjoilijat vaikuttaisivat ravintolassa kiireisiltä, kuulevat he yllättävän paljon asiakkaiden keskusteluista. Usein ravintolan henkilökunta saattaa käydä myös keskustelua asiakkaista – ilman, että heillä olisi tästä minkäänlaista käsitystä.

Älä tilaa kalaa sunnuntaina

Harva ravintola pystyy tilaamaan tuoretta kalaa pyhäpäivinä. Toki kala säilyy nykypäivänä moitteettomana useammankin päivän, mutta jos pyhäpäivänä tilaa ravintolassa kalaa, on syytä varautua siihen, ettei kala ole juuri pyydetty.

Vakiasiakkaat saavat erityiskohtelua

Huippuravintolat arvostavat vakiasiakkaitaan siinä määrin, että tutuksi tulleille asiakkaille saatetaan tarjota vaikkapa lasillinen talon valkoviiniä.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme